Riviera (Serie, 2017 - 2020)


Nadat de pasgetrouwde Georgina's miljardair-echtgenoot Constantine is omgekomen bij een explosie van een jacht, is ze geschokt als ze ontdekt dat het fortuin en de levensstijl die hij handhaafde omgeven waren door geweld, leugens, geheimen en moord. Ze moet binnenkort uit haar comfortzone stappen om het gezin en zichzelf te beschermen.

Dit is slechts een korte recensie, aangezien ik denk dat deze serie een schoolvoorbeeld is van een goed begin van een serie die veelbelovend is, maar niet dezelfde impact of scriptstandaard biedt als de daaropvolgende series. het zijn scriptschrijvers die in dwaze raaklijnen te werk gaan.

Het was zo interessant om te lezen dat Neil Jordan, de oorspronkelijke schrijver en maker, Riviera heeft verstoten, omdat zijn scripts door anderen zijn herwerkt. Hij zegt dat hij geen idee heeft wie deze afleveringen heeft herschreven. "Ze werden veranderd, tot mijn grote verbazing en grote ontsteltenis. Er werden verschillende seksuele scènes in het verhaal geïntroduceerd en er waren veel zeer verklarende dialogen. Ik maakte bezwaar in de sterkst mogelijke bewoordingen."

Nadat ik Serie 1 een zeer geloofwaardige beoordeling van 8/10 had gegeven, werd het in Serie 2 al snel duidelijk dat het melodrama en de ongelooflijke verhaallijn de kwaliteit van Serie Eén hadden ontspoord.

Maar ik ging door in de hoop op enige verbetering. We hadden nog steeds de prachtige omgeving van de weelderige Clios Villa in de Côte d'Azur plus andere glorieuze locaties, maar de personages, vooral Georgina (Julia Stiles) en hun egoïstische, zelfgenoegzame motieven begonnen echt te irriteren.

Ik denk dat het komt omdat Georgina in serie 1 een motief had voor haar gedrag. Ze was tenslotte onschuldig getrouwd met de Clios-familie en ontdekte dat het een addersnest was, maar in de volgende serie wordt ze net zo berekenend en gemeen als de rest.

We maken kennis met een nieuw personage Lady Cassandra Eltham (Juliet Stevenson, die verderop een chalet heeft dat geheimen herbergt die de familie Clios en Georgina op de knieën zullen dwingen.

Klinkt melodramatisch? Het is zo, ze heeft zelfs een gevangene in haar opgesloten. Tower en haar zoon en dochter Daphne (Poppy Delevingne) en Nico (Jack Fox) dragen bij aan het drama en de spanning.

Als ik dacht dat de plotwendingen in serie 2 in slecht melodrama begonnen te veranderen, werden ze in serie 3 echt ondoorgrondelijk

. was gewoon dom Georgina nu Georgina Ryland (haar naam voorheen Clios) het addersnest in de Riviera en alle chaos achter zich heeft gelaten.

Ze is nu een kunsthandelaar in Londen en begint op jacht naar de gestolen kunstschatten die de oorlogsbuit waren door het Derde Rijk.

Ze werkt samen met Gabriel Hirsch Rupert Graves en vertrekt naar Venetië, een andere glorieuze locatie.

Ik hou van het werk van Rupert Graves, maar in deze rol maakte hij helemaal geen indruk op mij en ik denk dat het komt omdat zijn rol zo ongedefinieerd was. Hij en Georgina zijn niet romantisch betrokken, daarvoor is Georgina te gedreven en te betrokken bij zichzelf. Gabriel Hirsch lijkt slechts een medeplichtige tijdens de rit en krijgt onderweg veel strijd en ongemak vanwege Georgina.

We zien ook dat Georgina tegen haar wil met geweld wordt opgenomen in het meest luxueuze asiel in resortstijl door een slechte farmaceutische CSO.

Dit leverde een aantal zeer melodramatische momenten op die me deden denken aan Mel Brooke's "High Anxiety". Vervolgens keert de serie terug naar een andere glamourlocatie in Buenos Aires, Argentinië voor een politieke wending. Het wordt allemaal te veel om te bedenken waarom of hoe Georgina en Gabriel aan dit nieuwste avontuur zijn gekomen.

Ik ben blij dat ik bij de 3-serie ben gebleven, een vierde seizoen had ik waarschijnlijk niet meer gekeken, komt omdat het laatste seizoen tegen viel.
Ik heb deze serie voor de tweede keer gekeken...
Serie staat op HBO MAX

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final