The Gift (TV Series 2019–2021)


 Atiye leidt met haar familie en geliefde Ozan een eenvoudig en gelukkig leven in Istanbul totdat haar leven verandert met een ontdekking in Göbeklitepe, de oudste tempel ter wereld. De archeoloog Erhan, die opgravingen uitvoert in de regio, ontdekt een symbool dat de mystieke relatie tussen Atiye en Göbeklitepe onthult. Atiye jaagt op deze mysterieuze gebeurtenis die haar een andere deur opent. Ze besluit op zoek te gaan naar haar eigen verleden in de oude tempel. Terwijl dit mysterie wordt onthuld, zal Atiye alles in twijfel trekken tussen het verleden en de toekomst, tussen het ware en het spirituele.

Geïnspireerd op de roman The Awakening of the World van Sengül Boybas.

Het eerste seizoen was geweldig. Ik vind het geweldig dat ze de grootmoeder en helpers aan "de andere kant" inbrengen. Het voelde heel spiritueel authentiek. Het schrijven was hoopvol, positief en verhelderend. Ik had constant het gevoel dat ze op het punt stonden om iets groots te beseffen en te leren en ik kon niet wachten om samen met hen te ontdekken wat het was! Tweede Seizoen vond ik echt stukken minder. Het begon vanaf het tweede seizoen bergafwaarts te gaan. Het tweede seizoen begon best goed, maar naarmate het vorderde werd de serie een kinderverhaal - geen logica, inconsistent plot en vreselijk... gewoon vreselijke regie.

Het 3e seizoen begon ook goed, maar na 3/4 afleveringen bereikt het een zone die als onkijkbaar kan worden beschouwd. 
Het derde seizoen voelt compleet anders dan waar het eerste en tweede seizoen naartoe gingen. Soms is een verrassende wending goed, maar dit voelt niet zo. Het voelt als een totaal andere show. Ja, de acteurs zijn hetzelfde, maar waar is de verhaallijn gebleven? Ik zie meer schrijven rond de gecompliceerde relaties in plaats van het versterken van de spirituele mysterieuze verhaallijn.
Gelukkig de taal in het Engels gezet anders waren mijn hersenen ook weer geëuthanaseerd. Jammer dat het verhaal zo in elkaar is gezakt.
Wat ik ook vreemd vond is de kledingstijl vooral van Gansu, heel veel bloot.
Trouwens de de liefdes scenes van Atiye en Erkan dacht ik ook al van : Pardon ze laten de contouren zien van de borsten ?
Turken die ik hier ken die in Nederland wonen lopen altijd met hoofddoeken, vrouwen zijn altijd gekleed waarbij je alleen de handen kan zien en steng gelovig en dan zie je dit? Denk ik echt komen die inwoners vanuit de bergen ofzo ? Want wat ik nu heb gezien is wel erg modern. Dus zo kan het dus blijkbaar ook.
Zet je wel aan het denken dit....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final