What Happened, Brittany Murphy? (TV Mini Series 2021)


Presenteert een diepgaand, intiem karakterportret waarin het leven en de carrière en de mysterieuze omstandigheden rond de tragische dood van actrice en rijzende ster uit de jaren 90, Brittany Murphy, worden onderzocht.

Nadat ik zowel deel 1 als deel 2 heb gezien (in totaal ongeveer twee uur), weet ik ongeveer net zoveel als voordat deel 1 begon. Afgezien van een hoop speculatie, sommige door mensen die dicht bij mevrouw Murphy staan, worden er geen definitieve conclusies getrokken.

De documentaire schetst een portret van een jonge actrice die wordt gemanipuleerd door een dominante echtgenoot - triest, maar geen nieuw verhaal (zie bijvoorbeeld alles wat over Dorothy Stratton is geschreven). Na het einde van deel 2 blijven we met dezelfde zeurende vragen achter: waarom stierven mevrouw Murphy en haar man (afzonderlijk) op relatief jonge leeftijd aan bijna identieke oorzaken?

En de documentaire bevat veel ‘opvulinhoud’ om hem uit te rekken tot bijna 2 uur. Clips van online videocommentatoren – YouTubers en online ‘complottheoretici/make-up influencers’ – bieden bijvoorbeeld geen geloofwaardig inzicht en zijn niets meer dan ongebreidelde speculatie. Deze mensen kunnen legitieme en fervente fans zijn, maar ze zijn geen experts op welk bekend terrein dan ook dat verband houdt met een moordonderzoek. Het opnemen van die videoclips was volkomen onnodig.

Hoewel ik iets meer te weten kwam over de kindertijd en het persoonlijke leven van mevrouw Murphy, heeft de documentaire zijn eigen vraag nooit beantwoord. "Wat is er gebeurd, Brittany Murphy?" Antwoord: de documentaireregisseur weet het niet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final