Kaos Tv serie review

Een duistere, komische en hedendaagse herinterpretatie van de Griekse mythologie, die thema's als genderpolitiek, macht en het leven in de onderwereld onderzoekt. Zeus heeft een rimpel. Hij vreest dat het het einde van de wereld zou kunnen betekenen en dat kan ook. Want op aarde komen zes mensen, die zich niet bewust zijn van hun belang of hun connectie met elkaar, erachter dat ze onderdeel zijn van een oude profetie. Zullen ze de waarheid ontdekken over de goden en wat ze met mensen doen? En als ze dat doen, zullen ze ze dan kunnen stoppen?

Het woord "Vero", dat de personages in de serie steeds herhalen, is Latijn voor "Waar".

Dit is een "moderne hervertelling" van Griekse mythen, die wel erg van nu lijkt te zijn. Ik denk dat als je super toegewijd bent aan de originele verhalen en je beledigd voelt door elke verandering, dit niet de show voor jou is. Gelukkig heb je alle verschillende tegenstrijdige versies van de mythen om tevreden te stellen. Want we weten allemaal dat Homerus, Euripides, Sophocles en diverse vrienden nooit een jota van de originele mythen hebben veranderd om ze te laten passen bij hun eigen verhaal of thematische doeleinden...

De hoofdmoot van het verhaal is Zeus' midlifecrisis/glijbaan naar paranoïde dictator, gespeeld met ijver door Jeff Goldblum (de cast doet het over het algemeen fantastisch). Dit wordt weerspiegeld in Dionysus' verlangen om de god te zijn van meer dan alleen een goede tijd. Het verhaal wordt verteld door Prometheus als verteller/buitenstaander en verweeft elementen van Orpheus, Eurydice en Ariadne. Het enige verhaal dat ik wat duidelijker wilde maken, was dat van Hera. Ik vond de uitvoering geweldig, maar haar motieven waren wat onduidelijk. Ik wil de show het voordeel van de twijfel geven en hoop dat er in de toekomst duidelijkheid komt.

Verandert "Kaos" elementen van de mythen? Nou... Ja. Op meer manieren dan alleen een moderne hervertelling. De hele serie is gericht op de kracht van verhalen; hoe ze worden opgebouwd, wie er baat bij heeft en wat erin of eruit wordt gelaten. Alle mythologie kiest en kiest waar de focus op moet liggen om een ​​politieke of maatschappelijke agenda te dienen. Deze show beargumenteert alleen waarom deze versie van Zeus zijn mythologie zo heeft opgebouwd.

De moderne versies van de personages werken en voegen iets nieuws toe aan deze verhalen. Is dat tenslotte niet het punt van aanpassing? Deze versie van Zeus behoudt zijn wrokkige en temperamentvolle aard en combineert dat met een serieuze New Money-vibe (slim, gezien zijn onzekerheden rondom zijn goedheid). Een bewijs van hoe macht en rijkdom niet betekenen dat je smaak hebt. Deze versie van Eurydice worstelt eigenlijk met hoe ondergeschreven ze is in elke versie van haar mythe.

Het is een slimme show vol humor, vernuft en plezier. Probeer het eens.