Pera palas'ta gece yarısı season 2 Review

De journaliste Esra doet onderzoek voor een artikel over Pera Palace, een historisch hotel in Istanbul. Plots belandt ze in het jaar 1919, waar ze een dubbelganger ontmoet en te maken krijgt met politieke intriges. Ze moet een moordmysterie oplossen, evenals een complot verijdelen dat tegen een belangrijk historisch figuur geraamd wordt. Er staat politiek gezien zeer veel op het spel, en zo zou dit complot het lot van het moderne Turkije kunnen veranderen.

In 1995 vindt Esra een babyfoto van zichzelf uit de jaren veertig en besluit terug te gaan naar het verleden om erachter te komen wie haar moeder en familie zijn. Ahmets waarschuwingen om niet met de tijd te spelen zijn niet genoeg om Esra tegen te houden, en het stel komt in 1941 in een nieuw avontuur terecht. Terwijl Esra haar moeder opspoort, realiseert Ahmet zich dat ze de loop van de geschiedenis hebben veranderd. Esra en Ahmet, die voor een pauze in de tijd zorgden, hebben ook een ongenode gast. Halit, die tijdreizen ontdekte, volgt zijn liefde van 1919 tot 1941. Esra en Ahmet, die al genoeg in de problemen zijn gekomen, worden ook geconfronteerd met Halit, en de zaken worden nog onoplosbaarder.

Ik hou van deze serie vanwege de creativiteit van teruggaan naar de jaren 1900 tot het heden, het tonen van de elegantie van die tijd is gewoon betoverend. Het laat je gewoon zien en begrijpen hoe de wereld zich in de loop der jaren zo heeft ontwikkeld en veranderd. Deze serie heeft me verliefd gemaakt op de mode uit de jaren 1941, gewoon een andere sfeer. Selahattin Pasali heeft me zeker nog meer verliefd op hem gemaakt. Wat de andere acteurs betreft, ze hebben het echt goed gedaan, maar ik zou zeggen dat Selahattin de serie zeker specialer heeft gemaakt. Ik hoop echt dat deze serie meer seizoenen en afleveringen krijgt.
Ze vindt haar moeder en komt er ook achter wie haar vader was.
Esra is een tweeling ? Wouw die was echt goed, het hele verhaal met puzzelstukjes viel gewoon in elkaar. Plus dat stuk dat ze in 1979 waren was ook echt goed, duidelijk hoe het tijdreizen alles weer kon veranderen. Terug naar 1941 etc.
Het verhaal zit echt heel goed in elkaar en de clifhanger aan het einde dat ze terug moeten gaan reizen naar 1892 waar het allemaal mee begon  roept gelijk weer vragen op: Hotel gebouwd op een begraafplaats , maar hoe werd dat Hotel nu echt een tijdmachine met de kamers die de passagiers konden laten reizen met de speciale sleutels en waarom niet alle kamers ?
Eerlijk gezegd zou ik het vreselijk vinden als de serie zou stoppen. Ik ben echt geïntrigeerd door dit verhaal en hoop dat er nog een seizoen 3 komt.

Cinema, behoorlijk trouw aan de tijdsgeest van de mode in de verschillende jaren . Applaus voor de makers van deze serie en voor de acteurs, ze zijn echt heel erg goed.