Zoo (TV Series 2015–2017)


 Over de hele wereld komen gewelddadige aanvallen van dieren op mensen voor. Jackson Oz, een Amerikaanse zoöloog die safari's in Afrika aanbiedt, begint het vreemde gedrag van de dieren op te merken en neemt het op zich om de reden op te lossen voordat deze aanvallen meer gecoördineerd en heviger worden.

Gebaseerd op de roman van James Patterson uit 2012, draait "Zoo" om Jackson Oz (James Wolk), een outcast onder professionele en academische ecologen en biologen. Oz probeert al jaren deze wetenschappers te laten luisteren naar de gegevens die hij verzamelt over het toenemende aantal aanvallen van zoogdieren op mensen. Hij raakt zo geobsedeerd door dit doel dat hij de graduate school verlaat en zich fulltime wijdt aan het verzamelen van gegevens en het bepleiten van zijn zaak. Uiteindelijk overleeft hij tijdens een reis naar Botswana een aanval van een grote bende mannetjesleeuwen waarbij over een groot gebied ongeveer 100 mensen omkomen. Hij redt het leven van ecoloog Chloe Tousignant (Nora Arnezeder), en samen proberen ze de wereld te waarschuwen dat iets ervoor heeft gezorgd dat alle soorten zoogdieren zich hebben verenigd in wat een georkestreerde poging lijkt om mensen te elimineren. Ik heb echt genoten van deze serie, maar er was één ding waar ik erg teleurgesteld in was: de manier waarop seizoen 3 eindigde. Ik heb alle drie de seizoenen in zes dagen bekeken en werd er helemaal in meegezogen, maar het einde op de manier waarop het gebeurde, zonder enige afsluiting en de annulering ervan ? Beetje vreemd, maar de serie is wel het bekijken waard....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final