En als je jezelf zou vinden


 En als je jezelf zou vinden

zich overweldigd voelen door een emotie
of het nu verdriet, angst of boosheid is,
leun er volledig in
en fluister tegen jezelf:

„Dit gevoel dat ik nu voel, is gewoon een gevoel. Het hoeft mij of mijn leven niet te definiĆ«ren. Zoals het weer dat voorbij gaat, zal ik het in en door me heen laten gaan, en ik zal mezelf eraan herinneren dat alle gevoelens tijdelijk zijn, zoals golven van de oceaan en dat niets de stilte diep van binnen kan verstoren. En ik zal het niet weerstaan, maar ik zal het met zachtheid en mededogen verwelkomen, waarbij ik het gekwetste en gekwetste zelf in me wieg en troost dat schreeuwt om gehoord en begrepen te worden, en hen eraan te herinneren dat 'ook dit voorbij zal gaan', dat 'met begrip aan de andere kant alles vergeven is, 'en dat 'niets dat echt is ooit verloren of vernietigd kan worden.'”

Woorden van Tahlia Hunter

Kunstwerk van Catrin Welz-Stein

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final