DRAAG DE JUISTE KLEUR


 DRAAG DE JUISTE KLEUR


Voor het gebroken hart in duizend stukken
Ik doe rood op
Zoals bloed dat droogt na verloop van tijd

Voor de tranen die zijn gelaten en die die nog inhouden
Ik doe blauw aan
Zoals de hemelse azur waar alles kan gebeuren

Voor de aangeboden liefde die niet is ontvangen en zwelt onder mijn huid
Ik zet groen
Als een lente die verlangt naar bloeiers

Voor verraad, minachting, verboden woorden en scherpe stilte
Ik draag roze
Als een hand die zachtjes opengaat

Voor het beschadigd lichaam en de gekneusde ziel
Ik doe turquoise op
Zoals de edelstenen die de aarde cadeau geeft

Voor de verloren en geconfisqueerde hoop
Ik doe paars aan
Als een spannend zeil van een boot dat weggaat

Voor de waanzin die rondliep als een dorstige vampier
Ik doe karmijn op
Zoals de krimsonische kolen die de humus reinigen

Voor schipbreuken vermomd als een simulacre
Voor de liefde afgeslacht door zoveel ontkenning en ontslag
Ik gebruik indigo
Als een sjaal die mijn schouders bedekt

Voor het leven dat roept
Ik gebruik goud, geel en oranje
Zoals de zonnen die tussen de takken draaien
En doorboren in de ochtend tot de essentie der dingen

Voor alles wat verloren en vernietigd is
Ik schreeuw in kleur
Ik huil in technicolor
Ik maak mijn regenboog
Als een brug tussen gisteren en morgen
Om te dansen in het midden van de witte stenen
En mijn weg terug vinden.

MichĆØle ThĆ©ron

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final