3 Kaartlegging


 Je denkt heel hard na over hoe het zou zijn als je andere keuzes gemaakt zou hebben, hoe het dan nu zou kunnen zijn.

Maar eigenlijk is dat verloren energie want de tijd kan je toch niet terugdraaien (al zou dat soms wel handig zijn)
Het is beter om vooruit te kijken en ook even in het nu stil te staan naar wat er wel is.
Het wil niet zeggen omdat je denkt dat je niet de juiste keuzes gemaakt hebt dat je er niet gaat geraken.
Want weet alle wegen leiden naar Rome en soms is het nodig om een omweg te maken, gewoon om lessen te leren die je niet zou geleerd hebben mocht je de "juiste" keuze gemaakt hebben.

En dan krijg ik bij de "omweg" door dat dat het moment is dat je gelijkgestemden op je pad krijgt.
En eigenlijk is het ook zo als ik daar nu verder over nadenkt.
Wanneer je pad hobbelig is met vallen en opstaan komen de juiste mensen op je pad die je de hand rijken en je helpen om terug op te staan en door te gaan.
Ze spreken je moed in, ze zijn er wanneer jij het moeilijk hebt.
En omgekeerd is het ook zo. Soms kom jij op het pad van anderen die struggelen en het moeilijk hebben. Deze mensen help jij dan weer op jouw beurt om op te staan en verder te gaan.
Sommigen blijven even op je pad terwijl anderen levenslang bij je blijven.
Je staat er echt nooit alleen voor.
Wees dan ook dankbaar voor iedereen die op je pad komt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final