Immortals ( Turks : Yaşamayanlar ) ( Tv Mini serie Review )


 Immortals ( Turks : Yaşamayanlar ) is een Turkse webserie uit 2018 met in de hoofdrollen Elçin Sangu , Kerem Bürsin en Birkan Sokullu .

Mia, wiens grootste wens is om weer een mens te worden, zal een geweldige samenwerking aangaan met jonge rebellen om Dmitry te vernietigen, die haar in een vampier veranderde om weer tot leven te komen. Mia en Dmitry's wegen zullen elkaar kruisen in een luxe nachtclub in Istanbul. Mia zal verliefd blijven tussen goede en slechte vampiers.

Mia: Ik raak je aan.

Numel: Zonder mij überhaupt gezien te hebben?
Mia: Zonder je ooit gezien te hebben.


Het is makkelijk om een ​​serie te maken, maar het is moeilijk om een ​​leuke serie te onthullen. Fantastische verhalen kunnen leuk zijn als ze goed worden aangepakt, maar dit is net zo moeilijk als het maken van een leuke serie. Vooral moeilijker om te doen in Turkije. Toen ik voor het eerst het nieuws over deze serie hoorde, dacht ik dat er kunstmatige dialogen en slecht acteerwerk zouden zijn. Maar toen ik de trailer zag, waren mijn verwachtingen te hoog. Het was een goede trailer van wat ik had verwacht. Ik heb alle afleveringen bekeken. Vanaf de eerste aflevering vond ik de donkere sfeer die in de serie werd gecreëerd leuk. We zagen Istanbul op een manier die we nog nooit eerder hadden gezien. Toen ik de eerste aflevering zag, zei ik "ja", deze keer gebeurde het. Maar helaas ging de serie na de tweede aflevering heel slecht verder.

Het is goed dat het verhaal teruggaat tot de Ottomaanse periode, maar het is slecht dat het gebaseerd is op wraak. Een meisje dat in een vampier is veranderd, komt jaren later naar Istanbul om wraak te nemen. Ik vind dit script niet leuk. Het is geen aantrekkelijk scenario voor mij. Ik kan niet zeggen dat de serie goed is, op een paar elementen na. Ik vond de omgeving die in de serie werd gecreëerd leuk. In overeenstemming met een verhaal dat vandaag de dag voorbijgaat, maar verder gaat dan de tijd; het is gekleurd met scherpe en felle lichten en heeft een mistige en mysterieuze sfeer. In bijna elke scène wordt het gebruik van warme en koude kleuren verrijkt met veel beelden. Voordat ik begon met het kijken van de serie was ik nerveus over het succes van de visuele effecten, maar ze waren behoorlijk goed geoefend. De technische gebreken van de directory leken vooral in de montage te zitten. In de overgangen van de scènes waren er onsamenhangende en verwarrende plekken in de verbindingen van gebeurtenissen. Het andere dat me stoorde, waren de kenmerken van vampiers. Onze inheemse vampiers zijn een beetje anders dan de vampiers die we kennen. De vampiers hebben nooit de snelheidskenmerken gebruikt, of dat is niet de snelheid die ik begrijp. Helaas waren de actiescènes erg weinig. Vampiers hadden een vechtscène, en ik wil het er niet eens over hebben. Je verwacht een groot gevecht tussen vampiers en jagers totdat je bij de laatste aflevering van de serie bent. Maar er is niet eens één gevecht in de serie. De laatste aflevering was een grote teleurstelling. Ja, nou ja, ik zei dat het nu oorlog zou worden. Maar dat is het niet. Alle vampiers gaven het op en renden weg. Het is echt belachelijk. Ik had niet gedacht dat het zo erg zou zijn.

Ik wil het even hebben over de cast van de serie. Hoewel de dialogen erg kunstmatig zijn, was het acteerwerk bovengemiddeld. Vooral Birkan Sokullu was goed. Ik denk dat hij past bij de rol van vampier. Ik kon Kerem Bursin niet leuk vinden. Hij leek erg Amerikaans. Hij grijnsde tussen andere acteurs. Mia, gespeeld door Elçin Sangu, is een vrij koud en afstandelijk personage. Afgezien van de hoofdcast, is er een gevoel van kunstmatigheid voor alle bijpersonages die zowel vampiers als jagers vormen. Over het algemeen vond ik de cast van de serie niet zo heel erg leuk. Vampiers zijn niet overtuigend. Ze maakten vreemde geluiden die ik nog nooit eerder heb gezien. De jagers hebben geen enorm overdreven en overtuigende toon kunnen vangen. Ook kan ik zeggen dat de seksscène van Kerem Bürsin en Nilperi Sahinkaya, die een spot is op sociale media, behoorlijk surrealistisch is. Hoewel de serie ons aanvankelijk op ideeën brengt, is het een slordige productie vanwege de zwakke uitvoeringen en het scenario. Dat is heel jammer want ik dacht dat de serie goed zou zijn. Lijkt wel een low budget serie. Ik heb de taal naar Engels veranderd want ik versta geen Turks en als je er lang naar luistert raak ik geïrriteerd, dus over gezet naar Engels en dan is het best wel goed te volgen.
Jammer dat deze serie niet helemaal top was, maar goed...
Mocht je het willen kijken, het staat op Netflix.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final