Ont-wikkelen


Ont-wikkelen

"Ik durf zulke teksten niet te delen,
ook al weet ik heel goed
dat ze voor mij zijn geschreven."

"Ik durf geen reactie onder
een tekst te plaatsen,
omdat ik bang ben voor
de reacties van anderen."

Het is okƩ.
Het feit dat je de angst voelt opkomen,
en je bewust wordt van wat je beperkt,
is een eerste stap in een belangrijk proces.

Ik heb er als juf op school ook
heel lang tegenaan gehikt,
om mezelf op deze wijze te laten zien.

En nog bekruipt mij wel eens
het gevoel dat ik bang ben
dat mensen mij gek of raar vinden.

Toch heeft juist het besluit
om het wel te doen,
om te delen wat mij aanspreekt,
om te zeggen wat ik voel of oppik,
mij energie gegeven die ik heel lang
in mijn leven heb gemist.

Ik heb een kant van mezelf ontdekt
die ont-wikkeld wil worden.
En ik vind het zo interessant
dat de mening van een ander
mij niet meer tegen kan houden.

Vaak zeggen mensen dan dat
je teveel aan jezelf denkt,
en eigenlijk bedoelen ze dan:
ik wil niet dat je jezelf ontdekt want
dan ben ik bang dat ik jou verlies,
dan weet ik niet meer wie jij bent.

En gelijk hebben ze.

Want wanneer je dat pad gaat lopen
en jezelf ontdoet van alle wikkelingen
van dit en van vorige levens,
kan er een schitterende diamant
naar boven komen,
worden je gaven en talenten duidelijk,
en voel je levensvreugde
door je aderen stromen.

Dat betekent altijd verandering en beweging.

En helaas raken vele mensen in paniek,
in plaats van in het vertrouwen te blijven
en een ieder het beste van zichzelf te gunnen.

Het is niet nodig om een
ander duidelijk te maken
waar je zit en hoe je
tegen het leven aankijkt.

Wat wel nodig is,
is om in vreugde en liefde
te kunnen leven,
dat je eerlijk bent naar jezelf,
en jezelf de ruimte gunt
om te worden wie je van binnen
daadwerkelijk bent.

Want pas dan schijn je het licht
dat de wereld zo hard nodig heeft.

Lichtflits
Uit het boek: Iets in jou
www.lichtflits.com 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final