The Dark and the Wicked (2020)


 The Dark and The Wicked volgt twee broers en zussen die worden teruggeroepen naar de familieboerderij om de onvermijdelijke dood van hun vader af te wachten. Wat in eerste instantie een tijdloos ritueel van verlies en herinnering lijkt, blijkt iets heel anders te zijn.

De eerste 2 minuten maakten me zo enthousiast door de donkere sfeer, de heldere cinematografie en het geweldige geluid. Terwijl ik keek, raakte ik geïntrigeerd over waar het allemaal toe zou leiden... Helaas leidde het na een uur nog steeds nergens toe.

Ja, de sfeer is fantastisch, de decoraties zijn meeslepend, maar er is gewoon geen verdomd goed verhaal dat zo jammer is. Het had een prachtige indie-horror kunnen zijn, omdat het een behoorlijke griezeligheid had die mijn hart een of twee keer deed kloppen. Helaas voelde het als een clichéduivel, priester bla bla bla...

Weer zo'n film om je hersenen te euthanaseren, wat een bagger zooi.
Niks voor mij.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final