Koshere banketbakker


Moos is weer in Amsterdam komen wonen en tot zijn geluk om de hoek bij een koshere banketbakker, het ziet er allemaal heerlijk en smaakvol uit. Hij loopt naar binnen en zegt tegen de verkoopster :"mag ik van u zo een mooi maanzaadgalle". De verkoopster pakt het brood in en zegt : "dat is dan €.24,50". Moos zegt verbaasd " €. 24,50 ? zo duur". "Nou" zegt de verkoopster, "het brood is eigenlijk €4,50 en de rest gaat naar Israel". Moos denkt, ach een goed doel, hij betaalt en loopt een paar dagen later weer langs, hij koopt een heerlijk uitziende boterkoek en als hij moet afrekenen zegt de verkoopster : "dat is dan € 42,80". Moos vraagt hoe dat nou weer kan en de verkoopster zegt: "ja de boterkoek is eigenlijk €.6,80 en dan gaat €. 36,00 naar Israel ". Moos wil geen krent zijn en rekent af. De week daarop krijgt Moos visite en koopt een slagroomtaart met vruchten, hij moet € 112,00 afrekenen. Hij vraagt: "hoeveel zit er nu weer voor Israel bij, niet normaal". De verkoopster zegt: "de taart is €. 22,00 en €.90,00 gaat naar Israel". Moos zegt: "ik wil de baas weleens spreken.....". De verkoopster gilt naar achteren : " Israel, er is hier iemand die je wil spreken".

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final