De genezen


De genezen zei tegen de gekwetste:
„Ik zal je tranen wiegen,
Want ook ik heb verdriet gekend.
Ik zal naar je hart luisteren,
Want ook ik heb eenzaamheid gevoeld.
Ik zal je met liefde verwarmen,
Want ook ik heb kou gekend.
Ik zal je geest verheffen,
Want ook ik heb met duisternis te maken gehad.
Ik zal je hand stevig vasthouden,
Want ik ben ook op drift geraakt.
Ik zal stoutmoedig naast je staan,
Want ook ik heb met uitdagingen te maken gehad.
Ik zal je passies delen,
Want ik heb ook een verlangen gevoeld.
Ik zal je troosten en je stevig vasthouden,
Want ook ik heb verlies gekend.
Ik zal je rusteloze geest kalmeren,
Want ook ik heb verwarring gevoeld.
Ik zal je mijn kracht lenen,
Want ook ik heb zwakte gevoeld.
Ik zal je troost bieden,
Want ik heb me ook wanhopig gevoeld.
En ik zal je helpen je leven weer op te bouwen,
Want ik heb me ook gebroken gevoeld.
Maar nu ik genezen ben,
Zo zult u ook uit deze ervaringen opstaan.
En herontdek wat het betekent om je heel te voelen,
Want de stormen van het leven definiƫren jou niet
Maar het zijn gewoon seizoenen die je doormaakt,
En niets kan breken
De onbreekbare geest in jou.”

Woorden van Tahlia Hunter

Kunstwerk van Jeanie Tomanek

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final