Scarlett (TV Mini Series 1994)


Het is weer een dag (Melanie's begrafenis, om precies te zijn) en Scarlett is vastbesloten om Rhett (die veel tijd doorbrengt met Belle Watling) terug te winnen. Eerst gaat ze naar Tara en krijgt ze ruzie met Suellen. Dan gaat ze naar Charleston, waar ze zichzelf presenteert aan Rhett's moeder en vrienden, tot zijn ontzetting. Maar wanneer ze in een compromitterende positie met Ashley terechtkomt, trekt ze zich terug bij de mensen van haar moeder in Savannah, en haar overheersende grootvader, Robelard, terwijl Rhett het hof maakt aan een nieuwe bruid. Scarlett zoekt ook haar familieleden op en ontmoet haar neef, Colum, een priester (en wapensmokkelaar). En omdat ze hen kent, gaat ze naar Ierland. Daar ontmoet ze de knappe graaf van Fenton, die eigenaar is van Ballyhara, het voorouderlijk huis van de O'Haras. En wanneer ze het van hem koopt, wordt ze het financiƫle en spirituele hoofd van de familie. Haar nieuwe geluk is echter van korte duur, want er gebeuren steeds meer rampen en ze moet vertrouwen op Rhetts liefde om haar van de galg te redden.

Eerlijk gezegd, mijn beste lezers van deze blog, was ik erg blij dat er eindelijk een vervolg op "Gone With the Wind" was gemaakt. Ik was nooit tevreden geweest met de manier waarop de originele film eindigde. Ik kon me niet voorstellen dat Rhett Butler zijn vrouw voor altijd in de steek zou laten. Misschien tijdelijk.

Robert Hami deed uitstekend werk met de cast en productie. Het was heerlijk. Joanne Whalley-Kilmer deed zo'n uitstekende job als Scarlett O'Hara dat ik moeite had om me het gezicht van Vivien Leigh te herinneren toen ik de film voor het eerst zag. Ze werd ook bedrogen door een Emmy-nominatie. Timothy Dalton was geweldig - zoals altijd.

Wat ik het beste vond aan "Scarlett" was het feit dat het van deel 1 tot en met deel 4 strikt Ć©Ć©n genre was. Dat wil zeggen, het was strikt een kostuumdrama. Het leed niet aan een schizofreen genre, zoals GWTW (dat op zo'n verrassende manier van een historisch drama naar een kostuumdrama ging). "Scarlett" profiteerde ook van een superieur einde, vergeleken met GWTW. Over het geheel genomen was het uitstekend.
Ik heb de serie op DVD en ik kijk er graag naar, nu ik corona heb vindt ik het fijn om naar series en films te kunnen kijken, dat maakt deze afzondering fijn om door te komen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final