Hart van een zigeuner


Hart van een zigeuner

Ik ben de dochter van de maan,
van de nacht,
van de straat
Ik ben een danseres,
Ik ben een danseres
Ik ben een zanger,
Ik ben een dame en ik ben een meisje
Ik ben helemaal van mij
Misschien ben ik zelfs bij jou.
maar weet gewoon dat ik niet van jou ben

In het pure bloed dat uit de druif stroomt,
Ik dood mijn dorst.
Ik maak de nachtdauw, mijn handschoen,
En van de sterren verlicht muur
Glimend helder en brandend

Echte realiteiten wonen in mijn dromen
Ik ben zigeuner ik inspireer magie
Als zonnebloemen naar de zon giechelt
Mijn glimlach straalt,
al het licht.

Kijk eens diep naar mij
In mijn zwarte ogen,
In hen zit een diepe wijsheid
Van wie, 's nachts uitzenden,
Kwam achter de waarde van de dag

En ze is geknuffeld,
Je weet niet de zweep die je zweep geeft,
En geen vrijheid om ontnomen te worden,
Voor de Vrouw die weet wat ze heeft
En waar je voor leeft
En dat is vanzelf al blij.

Uit het boek: Cadeauwoorden voor een nieuwe morgen

Door Roberto Queiroz Queiroz

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final