Volle maan ritueel ‘ loslaten’


 Volle maan ritueel ‘ loslaten’


Een mooie gedachte hierover vind ik “The past is history, the future a mystery, today is a gift. That’s why we call it the present, of…that’s why we call it a MASTERY”. Laten wij ons leven leiden (of lijden) door het verleden? Of zeggen we “Ik laat het verleden zijn, het is geweest, ik leer ervan en ik creëer vanuit het NU, omdat ik MEESTER ben over mijn leven”. Er is een mooi loslaat-ritueel om dit kracht bij te zetten. Je hebt hier het volgende voor nodig:

een pen
2 velletjes papier
een aansteker of lucifers
2 kleine ijzeren of aardewerk kommetjes die vuurbestendig zijn
kristallen
een kaars
salie of wierook
Het liefst doe je dit ritueel buiten in de natuur tijdens de volle maan. Verbind je daar met moeder aarde en de energie van de maan. Is dat lastig? Zoek dan een rustige plek ergens binnen en verbind je in gedachten met de aarde en de maan. Volg nu de volgende stappen:

Vul één kommetje met water en laat het andere kommetje leeg.
Reinig je energie. Stel voor dat je een douche krijgt van zilverachtig wit licht en visualiseer hoe alle onzuivere energie wordt weggespoeld.
Creëer je eigen sacred space. Omring je met kristallen, steek een kaars aan en brand salie of wierook.
Neem een paar zuiverende, diepe ademhalingen: in door je neus en uit door je mond. Grond jezelf en begin te schrijven over alles waar je afscheid van wilt nemen, zoals belemmerende overtuigingen, angst, negativiteit, onzekerheid, mensen, etc.
Als je klaar bent, zet dan de datum op het papier.
Adem een paar keer diep in en uit vanuit je hart en zeg “Ik laat dit nu los, en zo is het”.
Houd nu een hoekje van het papier met dat waar je afscheid van wilt nemen in de vlam en laat het in het lege bakje opbranden. Zie hoe het papier in de vlammen oplost. Als dit moeizaam gaat, visualiseer hoe het hele papier in rook opgaat.
Plaatst dan je handen in de kom met water waarmee je het oude van je afwast en het nieuwe verwelkomt.
Neem een diepe ademhaling en blijf even in stilte zitten. Visualiseer nu voor je derde oog hetgeen jij heel graag wilt manifesteren.
Dit loslaat-ritueel is slechts een suggestie. Je kunt ook mediteren op dat waar je afscheid van wilt nemen en het nieuwe wat je wilt verwelkomen. Of je kunt in plaats van werken met vuur, de aarde gebruiken. Het papier met dat waar je afscheid van wilt nemen begraaf je dan in de aarde terwijl je de volgende zinnen uitspreekt: “Ik laat het oude nu los en ik vraag de aarde om dit te transformeren naar het licht. En zo is het.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final