The Regime (TV Mini Series 2024)


 Kate Winslet speelt in deze miniserie de rol van de kanselier van een naamloos Midden-Europees land dat achter de paleismuren uiteenvalt.

Kate Winslet werkte samen met een neurowetenschapper en een psychotherapeut om trauma beter te begrijpen en hoe dat zich kan uiten in iemands lichaam en leven, en in de manier waarop mensen bewegen en spreken. Ze voegde toe: "Ik wilde er zeker van zijn dat ik haar in een soort realiteit plaatste. Ik keek echt naar haar jeugd, waar haar trauma begon, en hoe dat bij haar is blijven hangen en hoe het absoluut van invloed is op al haar hechte persoonlijke relaties." De giftige baan rond Elena voedde Winslets optreden en stelde haar in staat om te bevragen wat een beschadigd persoon zo dodelijk kon maken dat een heel land zou buigen voor al hun grillen, voegde Winslet toe: "Het is haar gevoel van recht en de verlatingsproblemen die ze duidelijk, duidelijk heeft. Het is haar angst voor de buitenwereld, hoe ze spreekt en de dingen die ze vervolgens als leider verborgen moet houden omdat ze mooi moet zijn en iedereen van haar moet houden. Ze doet het gewoon allemaal verkeerd. Het is echt een beetje tragisch. En daar komt mijn empathie om de hoek kijken."

Verschillende mensen hebben gezegd dat de negatieve recensies afkomstig zijn van mensen die te dom of te ongeschoold zijn om deze serie als iets anders dan briljant te zien. Dat is op zichzelf al een ongeschoolde kijk. Het is mogelijk om het satirische verhaal van de serie en de knipogende kritiek op geopolitiek, politiek theater en de delicate dans van degenen die de machtigen aan de macht houden te begrijpen en het toch onaangenaam te vinden.

Het is geen slechte serie; het acteerwerk en de cast zijn fantastisch en er wordt een interessant verhaal verteld. Maar het is begraven onder zoveel lagen van niet bij elkaar passende filmstijlen, vrolijke muziek en uitgebleekte kleurenpaletten dat het effect was als een verwarrende mengelmoes van verschillende filmstijlen zoals expressionisme, film noir en postmodernisme. Elk van deze stijlen is op zichzelf geweldig en misschien wordt er een nieuw televisiegenre gevormd met de totstandkoming van The Regime. Het is veelbelovend, het is gedurfd, maar was uiteindelijk te afleidend voor mij om me te verliezen in het verhaal.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final