Meidoorn


Meidoorn ritueel “Het Pad van je Hart”

Meidoorn is een prachtig hartenkruid, het versterkt het hart zowel fysiek als mentaal. Meidoorn is een kruid dat je kunt helpen om het Pad van je Hart te ontdekken en hier gehoor aan te geven. Door je met de Meidoorn te verbinden vallen de beweegredenen om het pad van je hart niet te volgen even weg en kun je het gelukzalige gevoel ervaren hoe het is om écht naar je hart te luisteren en hier gehoor aan te geven.

Dit ritueel helpt je een stukje op het pad dat leidt naar je hart.
Ga rondom de tijd van de volle maan wandelen in de natuur en zoek de Meidoorn op. Pluk van de Meidoorn 3 mooie bloeiende bloemtrosjes met wat blad, draag deze met je mee in een zakje of buideltje. Terwijl je in de natuur wandelt denk je na over het volgen van het pad van jouw hart.

Stel jezelf de vragen;
Wat wil ik werkelijk doen in mijn leven?
Waarvan krijg ik een warm gevoel van in mijn hart?
Van wat word ik nu al blij, bij het idee dat ik dat kan gaan doen?

Als je tijdens de wandeling voor jezelf de antwoorden hebt gekregen en weet wat jouw hartenwens is, zoek dan een mooi plekje in de natuur en leg de drie Meidoorn bloementrosjes op de grond. Wees even in stilte en voel van binnen of het klopt welk pad van je hart je wilt gaan bewandelen…

Het is vooral belangrijk dat het blijdschap bij je oproept & de belofte aan jezelf om gelukkig te zijn met wat je gaat doen. Als je dit voor jezelf duidelijk hebt, probeer dan dit gevoel vast te houden, daarin zit de Magie!

Zeg dan: “…. is wat mijn hart mij ingeeft, ik geef een deel van mijn hartenwens aan de aarde zodat het kan groeien”.

Handeling: Begraaf 1 bloementrosje in de aarde. Neem de andere twee trosjes met je mee en zoek een mooie sterke Eik of andere boom op.

Zeg dan: “Dat mijn hartenwens net zo sterk mag groeien als deze boom”.

Handeling: Leg 1 bloementrosje in de boom. Het laatste trosje neem je mee naar huis en daar zet je een kopje thee van. Dit doe je door gewoon het bloementrosje in een kopje te doen en te overgieten met heet water en 10 minuten te laten trekken.

Terwijl je de Meidoornthee drinkt fantaseer je hoe het zou zijn als je het Pad van je Hart al aan het belopen bent.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final