Verdriet bezocht me


Verdriet bezocht me
En het gaf me de gave van begrip
Zo kon ik me bewust zijn van alles wat mijn vrede verstoorde

Afwijzing heeft me bezocht
En het gaf me de gave van bevrijding
Hierdoor kon ik alles loslaten wat niet langer voor mij bedoeld was

Heartbreak heeft me bezocht
En het gaf me de gave van zelfredzaamheid
Hierdoor kan ik mijn verbinding met mezelf versterken
En zoek niet langer bevestiging of goedkeuring van de mensen om me heen

Struggle heeft me bezocht
En het gaf me de gave van empathie
Hierdoor kon ik degenen die soortgelijke ervaringen als ik hadden meegemaakt beter begrijpen

Mislukking heeft me bezocht
En het gaf me de gave van wijsheid
Hierdoor kan ik keuzes maken vanuit een plek met meer ervaring en volwassenheid

Angst heeft me bezocht
En het gaf me de gave van Courage
Hierdoor kan ik ondanks mijn zorgen en onzekerheid handelen

Vermoeidheid heeft me bezocht
En het gaf me de gave van stilte
Zo kan ik uitrusten en weer energie opdoen

Eenzaamheid heeft me bezocht
En het gaf me de gave van eenzaamheid
Zo kan ik mijn eigen bedrijf beter leren kennen

Woede heeft me bezocht
En het gaf me de gave van zelfexpressie
Hierdoor kan ik met meer vertrouwen voor mezelf opkomen

Ontevredenheid bezocht me
En het gaf me de gave van motivatie
Hierdoor kan ik meer vooruitgang boeken bij het waarmaken van mijn dromen

Betrayal heeft me bezocht
En het gaf me de gave van duidelijkheid
Waardoor ik kon opmerken wat ik voorheen niet kon zien

Hardship heeft me bezocht
En het gaf me de gave van mededogen
Zo kan ik zowel voor mezelf als voor de mensen om me heen zacht zijn

Teleurstelling heeft me opgezocht
En het gaf me de gave van acceptatie
Hierdoor kan ik vrede sluiten met mijn huidige omstandigheden en dienovereenkomstig vooruitgang boeken

En kwetsbaarheid heeft me bezocht
En het gaf me de gave van verbinding
Zo weet ik dat ik Ć©Ć©n ben met alles om me heen
En alles wat ik voel
Is gevoeld door degenen die mij zijn voorgegaan

Alles wat ik momenteel ervaar
Is ook ervaren door de mensen om me heen

En alles wat ik ben
Is alles wat ze ook zijn geweest.

Woorden van Tahlia Hunter

Kunstwerk van Duy Huynh Studio 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final