Beste voorouder


Beste voorouder
Jouw grafsteen staat tussen de rest;
verwaarloosd en alleen
De naam en de datum zijn uitgebeiteld
op gepolijste, gemarmerde steen
Het bereikt iedereen die er om geeft
Het is te laat om te rouwen
Je wist niet dat ik bestond
Jij stierf en ik werd geboren.
Toch zijn wij allemaal cellen van jullie
in vlees, in bloed, in botten.
Ons bloed trekt samen en klopt met een hartslag
geheel niet van ons.
Beste voorouder, de plek die jij hebt ingevuld
honderd jaar geleden
Verspreidt zich onder degenen die je hebt achtergelaten
wie zou er zo van je gehouden hebben.
Ik vraag me af of je leefde en liefhad,
Ik vraag me af of je het wist
Dat ik op een dag deze plek zou vinden,
en kom bij je langs.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final