DE HEKSENWOND


DE HEKSENWOND

Ze noemen het de 'heksenwond'.

We werden gestraft, zie je wel, gebroken, gedood, omdat we te fel schenen.

Dus we hebben geleerd om die vonk te verbergen.
We hebben geleerd om het te bagatelliseren, dom te spelen, dood te spelen.

En ons werd geleerd om bang te zijn voor het licht in ons, niet om onze ondergang in te luiden.

Maar nu niet meer.

Je bent geen slechte heks, mijn vriend, je bent gewoon, of ingewikkeld genoeg, een vrouw.

En je magie is niet iets dat je kunt kiezen of verliezen.

Het is altijd in je geweest en heeft altijd in je geleefd.

En je hoeft het niet langer te verbergen.

Ik noem het de heksenwond, maar de tijd om te genezen is aangebroken.

Nu.

Laat die magie maar naar buiten komen.

Donna Ashworth
Van 'Wild Hope'

Kunst van Waya Raventalker.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final