Bridgerton seizoen 3 review

In seizoen 3 draait alles om Colin Bridgerton en lady Penelope Featherington. De twee zijn al jaren goede vrienden, al heeft Penelope altijd stiekem gehoopt op meer. In seizoen 2 wordt deze droom van romantiek verpletterd: ze hoort namelijk hoe Colin aan zijn vrienden vertelt, dat hij haar nooit als een romantische partner zal zien. Deze pijnlijke ontdekking breekt haar hart! In seizoen 3 besluit ze daarom om haar gevoelens voor Colin  op te geven en om haar pijlen te richten op het vinden van een aanstaande echtgenoot.

De liefde die echter níet aan haar voorbij gaat, is haar passie voor schrijven! Verwacht in seizoen 3 dus weer veel verhalen uit de pen van Penelope. Hierdoor begint Penelope zich ook langzaam te beseffen dat haar eigen liefdesverhaal misschien niet zo voorbestemd was als ze dacht…

Colin worstelt op zijn beurt met zichzelf en krijgt spijt van zijn uitspraken over Penelope. Langzaam begint hij zich te beseffen dat de ware liefde, waar hij zo naar op zoek was, misschien wel altijd al voor zijn neus stond…

Kortom, het belooft weer een seizoen vol drama en romantiek te worden!

De rest van de Bridgerton upper class en de families Bridgerton en Featherington zijn in seizoen 3 ook weer van de partij! We gaan Queen Charlotte, Lady Danbury, Eloise Bridgerton en Lady Whistledown dus zeker niet missen. En ja, ook de knappe Anthony Bridgerton (Jonathan Bailey) maakt zijn terugkeer in dit seizoen.

In de laatste momenten van de eerste helft van serie drie ontsnapte de eeuwig over het hoofd gezien Penelope Featherington ( Nicola Coughlan , die de echte diamant van dit seizoen is) op de meest Bridgerton- manier die mogelijk is uit de vriendenzone : door Colin ( Luke Newton ), de langverwachte, te zoenen. tijdsobject van haar genegenheid. In een rijdende paardenkoets. Op de muzikale tonen van een orkestrale cover van Pitbulls “Give Me Everything”. Het huwelijksaanzoek dat kort daarna van Bridgerton-broer nummer drie kwam, was in theorie een nog lang en gelukkig leven, rechtstreeks uit Penelopes stoutste dromen. Maar als we ons weer bij haar voegen voor het tweede deel, vraagt ​​ze zich al snel af of ze haar geheime bijzaak als de belangrijkste roddelcolumnist van de high society, Lady Whistledown, kan voortzetten als ze eenmaal een respectabele getrouwde dame is.

Is ze bereid de vrijheid – en macht – op te geven die haar anonieme krabbels haar bieden? "Je naam staat op het punt Bridgerton te heten, je kunt niet allebei zijn", waarschuwt Eloise (Claudia Jessie), haar voormalige beste vriendin en toekomstige schoonzus.

Seizoen drie is ogenschijnlijk het verhaal van Penelope en Colin – en ja, die veelgeroemde seksscène, degene die Coughlan heeft beschreven als “verbazingwekkend krachtig” om te filmen, is een klassieke  Bridgerton-  raunch. Maar de dynamiek tussen de personages van Coughlan en Jessie is aantoonbaar overtuigender en draagt ​​zeker meer bij aan de plot van deel twee. Eloise is een van de weinige mensen die de macht heeft om Penelope te ontmaskeren, maar ze is duidelijk verscheurd door onzekerheid over de vraag of ze het moet gebruiken (totdat een bedrieger begint te proberen Whistledowns werk voor te doen als hun eigen werk).

Het zien van de gloed van Eloise's oude genegenheid voor haar voormalige vriend geeft deze afleveringen de broodnodige emotionele lading, en de twee krachtige artiesten maken dit tot een vriendschap die de moeite waard is om voor te wortelen. Elders wordt het drama echter onderschreven en wordt er te veel verhaalruimte gegeven aan zwakke verhaallijnen die moeilijk te begrijpen zijn. De huwelijksproblemen van de jongere Bridgerton-broer of zus Francesca (Hannah Dodd), die gestaag gezelschap zoekt boven een grote passie, zijn misschien bedoeld als tegenwicht voor de dramatische romances van haar broers en zussen, maar zorgen niet altijd voor boeiende televisie.
Verder was het een goed seizoen, ik hoop dat er nog een seizoen komt op Netflix, want ik kijk hier echt heel graag naar....