MAF


“Ik woon hier helemaal alleen met mijn sneeuwbal, mijn kleine witte poedel – hij werd mij gegeven door mijn dierbare oude vriend Frank Sinatra. Ik noem hem Maf.” Marilyn Monroe

Frank Sinatra gaf Marilyn een kleine witte poedel cadeau. Frank had de hond gekocht van de moeder van Natalie Wood. Marilyn noemde de hond Maf, als een humoristische verwijzing naar Sinatra's vermeende connectie met de maffia. Maf sliep op de dure witte beverjas die hij haar cadeau had gegeven. Toen Marilyn terugkeerde naar Hollywood nadat zij en Miller waren gescheiden, liet ze Maf naar Hollywood vliegen om bij haar te zijn. Na haar dood werd Maf geërfd door de secretaris van Frank Sinatra, Gloria Lovell. Hoewel Maf Marilyn al lang overleefde, werd hij helaas op tragische wijze overreden en verloor hij zijn leven.

In 2010 werd een boek uitgebracht met de titel “Het leven en de meningen van Maf the Dog en zijn vriend Marilyn Monroe.” een heel origineel idee om Marilyns *fictieve* levensverhaal van haar latere jaren te vertellen, door de ogen van haar geliefde huisdier, Maf.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final