Outlander Seizoen 7A review

Het meeslepende verhaal van de serie Outlander is gebaseerd op de boeken van Diana Gabaldon. Doordat de boekenreeks nog niet is afgerond, wordt seizoen 8 van de serie gefilmd zonder het einde van het verhaal uit de boeken te kennen. Een situatie die sommige fans doet denken aan de laatste seizoenen van Game of Thrones. Outlander seizoen 8 belooft echter weer spannend te worden, met 10 afleveringen waarin we nog dieper in het liefdesverhaal van Claire en Jamie zullen duiken. Maar omdat de tweede helft van seizoen 7 op dit moment nog niet is uitgezonden, weten we nog niet zeker hoe we Claire en Jamie zullen aantreffen bij de start van seizoen 8. Aangezien seizoen 7 gebaseerd is op het boek 'An Echo in the Bone', is de verwachting dat Claire en Jamie aan het einde van het seizoen terug zullen keren na Schotland, nadat ze eerst verzeild zijn geraakt in de Amerikaanse Revolutie. Op dit punt zal het nieuwe seizoen vervolgens de draad weer oppakken. Seizoen 8 zal vervolgens grotendeels gebaseeen weet te combineren om zo de relatie tussen Jamie en Claire te beïnvloeden. De grote vraag is alleen hoe de serie zal eindigen, aangezien de boekenreeks niet uit acht, maar uit tien boekenrd zijn op het boek 'Written in My Own Heart's Blood'. In dit boek is te lezen dat Gabaldon het heden en het verleden op verrassende manier bestaat. De kans is daarom aanwezig dat er bijvoorbeeld ook stukken uit het negende boek terug zullen komen in Outlander seizoen 8. En hoewel de serie gaat stoppen, is er ook een grote troost. Er komt namelijk een prequel aan, die het liefdesverhaal tussen de ouders van Jamie, Ellen MacKenzie en Brian Fraser, zal vertellen! Deze prequel gaat 'Blood of My Blood' heten en zal ook uit 10 afleveringen bestaan. Outlander is een boeiend historisch drama dat kijkers meevoert naar de wereld van het 18e-eeuwse Schotland, van de Jacobitische Opstand tot de Amerikaanse Revolutie. De serie volgt de reis van Claire Randall, een voormalige verpleegster uit de Tweede Wereldoorlog die van 1945 tot 1743 terug in de tijd wordt vervoerd tijdens een bezoek aan Schotland met haar man Frank.
----------------------------------------------------------------------------------------------
In deze wereld ontmoet Claire Jamie Fraser, een Highland-krijger, en wordt ze verliefd, en raakt ze betrokken bij de Jacobitische opstanden. De show is gebaseerd op de Outlander-romans van Diana Gabaldon, die bekend staan ​​om hun ingewikkelde plotten en prachtige schrijfstijl.

De serie is opgedeeld in verschillende seizoenen, die zich elk in een andere tijdsperiode afspelen. Seizoen 2 speelt zich af in april 1948 en januari 1744-april 1746, terwijl seizoen 3 zich uitstrekt van 1949-1968 en 1752-1767. Seizoen 6 is gebaseerd op A Breath of Snow and Ashes, dat plaatsvindt van 1773-1776, en seizoen 7 speelt zich voornamelijk af in Schotland in 1776. De filmlocaties van de show zijn onder meer de Clava Cairns, Culloden, Urquhart Castle, Edinburgh's Royal Mile en Loch Ness.

Een van de redenen waarom Outlander zo geliefd is, is vanwege de sterke vrouwelijke hoofdrol, Claire Randall. Ze is een complex karakter dat zowel onafhankelijk als medelevend is. Haar relatie met Jamie Fraser vormt de kern van de show, en hun liefdesverhaal is een van de meest meeslepende aspecten van de serie. Vooral Jamie Fraser is een favoriet personage bij fans, bekend om zijn vriendelijke, onbaatzuchtige en altruïstische aard. Hij is een romanticus die zijn hart volgt, en zijn vermogen om te leren en ten goede te veranderen maakt hem tot een aangrijpend personage.

Over het geheel genomen is Outlander een uitstekende show die een breed scala aan kijkers aanspreekt. Als je houdt van historische fictie, romantiek, de Schotse cultuur of stijlfiguren als gedwongen nabijheid en gearrangeerde huwelijken, dan is deze show zeker de moeite van het bekijken waard. Met zijn spannende afleveringen, prachtige teksten en gedenkwaardige personages is Outlander een must-watch voor elke fan van het genre.
Seizoen 6 was niet zo sterk maar dit seizoen was echt heel goed.