Supacell


 Een groep gewone mensen uit Zuid-Londen ontwikkelt onverwacht superkrachten zonder duidelijke connectie tussen hen, behalve dat ze allemaal zwart zijn. Terwijl ze omgaan met de impact op hun dagelijkse leven, moet één man ze samenbrengen om degene van wie hij houdt te beschermen, terwijl hij de machtige en kwaadaardige agenten ontwijkt die hun speciale vaardigheden hebben opgemerkt.

Tosin Cole, die Michael speelt, zei: "Het is hoog tijd om de zwarte ervaring van Londen naar de sci-fi-wereld te brengen. We hadden al zoiets moeten hebben, maar er is geen beter moment dan nu. Dus ik ben enthousiast om iets van deze omvang te doen dat nog niet eerder is gedaan, vooral niet in Londen."

"Ik kijk al naar superheldenfilms sinds ik een kind was en ze spelen zich altijd af in New York, het is altijd een groot drama in New York, en ik hou van New York, maar Londen is ook een gekke stad," vertelde Rapman aan BOSSIP. "Het is alsof we dat niet meer in beeld brengen. Dus ik wil dat mensen uit de Verenigde Staten, ik wil mensen in Afrika, ik wil mensen in andere delen van Europa, echt zoiets hebben van: 'Oh, zo is het in Londen! Dat is de zwarte ervaring in Londen.' Zo is Londen echt, want hoe je de feesten ziet, de muziek waar ze naar luisteren [in Supacell], dat is letterlijk Zuid-Londen. Het enige dat je daar verzonnen ziet, zijn de machten, maar al het andere is de Britse ervaring als zwarte persoon in het Verenigd Koninkrijk. Dus ik hoop dat het een soort educatie is voor mensen die niet weten hoe het is. Ik ben echt enthousiast.

Supacell onderscheidt zich in het drukke superheldengenre door zich te richten op karakterontwikkeling in plaats van spektakel. De serie, die zich afspeelt in Zuid-Londen en meesterlijk geregisseerd is door Rapman, volgt een groep gewone mensen die de uitdagingen van het dagelijks leven, waaronder racisme en economische tegenspoed, trotseren. Wanneer ze onverwacht superkrachten ontwikkelen, weerspiegelen hun nieuwe vaardigheden hun persoonlijke ervaringen en worstelingen.
De serie daagt maatschappelijke normen op gedurfde wijze uit door de zwarte gemeenschap niet af te schilderen als schurken, maar als slachtoffers van systemisch onrecht. In plaats daarvan zijn het de blanke personages die de macht hebben en ongelijkheid in stand houden.
Hoewel het tempo soms traag kan zijn, ligt de kracht van Supacell in het tot nadenken stemmende verhaal en de emotionele diepgang. Rapman slaagt erin complexe en geloofwaardige personages te creëren waarmee je je gemakkelijk kunt inleven. Het is een must-see voor degenen die op zoek zijn naar een meer genuanceerde en geaarde benadering van het superheldengenre.
De actie en effecten zijn behoorlijk goed gedaan, omdat het een tv-show is, is het echt geloofwaardig. Natuurlijk zijn er kleine dingen die beter gedaan kunnen worden, maar je merkt het niet eens omdat de a ting en het verhaal echt goed gedaan zijn! Goed gedaan en we hopen heel snel seizoen 2 te zien!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final