Hashoter Hatov (TV Series 2015–2019)


 Een Israëlische politiekomedie. Danny Konfino is een politieagent die in een politiebureau in een buitenwijk werkt. Hoewel zijn opvliegendheid hem vaak in de problemen brengt, is hij zo eerlijk als maar kan en een zeer toegewijde misdaadbestrijder. Met zijn problemen met woedebeheersing probeert hij te manoeuvreren tussen zijn disfunctionele familie, zijn ex-vriendin die lesbisch is geworden, een mogelijke liefdesrelatie met een van zijn collega's en een stationschef die totaal geen enkele eigenschap van zelfbewustzijn heeft en een obsessie voor merkhandcrème.

Hoewel deze serie net iets beter is dan OK, is de openingsscène waarschijnlijk de grappigste die ik ooit heb gezien. Het hoofdpersonage is een beetje onwaarschijnlijk voor een hoofdrol. Zijn collega's zijn incompetent, zijn familie is vervelend en zijn liefdesleven is een ramp, grotendeels door zijn eigen toedoen. Maar ik kan er met mate van genieten. Voor een  politiekomedie in een vreemde taal (als je Nederlands spreekt) is deze echt leuk en er zitten zoveel zwarte humor in verwerkt dat je gewoon blijft lachen......

Ik vond dit vooral leuk omdat de karakters zo goed geacteerd waren. Ik vond het meisje vooral leuk, want hoe vaak de mannen haar ook neersloegen, ze kwam altijd terug voor meer. Ik hoop dat dit een doorlopende serie is, omdat ik een band heb met de personages, ook al spreek ik niet over '?' Het is grappig en beweegt redelijk goed mee. Een heerlijke serie om uit te bingelen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final