Better Than Us (TV Series 2018–2019)


 In 2029 zijn robots een gewoon onderdeel van het menselijk leven geworden: ze helpen kinderen groot te brengen, werken als persoonlijke chauffeur, bewakers en minnaars. Voor de meeste mensen zijn "Bots" Het zijn slechts zielloze machines die routinewerk verrichten, maar ook in staat zijn tot emoties. Een groep rebellen, ‘The Liquidators’, wijzen het leven af ​​met de bots - en zijn bereid menselijk bloed te vergieten in hun oorlog tegen de machines.

Wauw, geweldige zet van Netflix om dit juweeltje uit de Russische serie op te halen!

Er zijn veel factoren waarom ik echt van deze serie heb genoten. De regie van de Russische tv-regisseur Andrey Dzhunkovskiy is bijna perfect en ligt in de lijn van de doorgewinterde Hollywood-regisseurs. Elke cameraopname is goed doordacht en geeft de scène perfect weer, waardoor de verbazingwekkende spanning en drama ontstaat. Ik weet niet zeker of zijn gebruik van ‘less is more’ in de meeste sets was het opzettelijk of was het budget beperkt, maar het werkte perfect. Wie had ooit gedacht dat een simpel stel rondvliegende drones genoeg zou zijn om het toneel te bereiden voor een futuristische sciencefiction?! Open ongevulde ruimtes in leegstaande gebouwen of de hoofdlobby van een bedrijf met slechts een lange toonbank en één bank - alles werkte perfect! Ik heb ook genoten van het zien van enkele Russische landschappen.

De cinematografie was uitzonderlijk en zette echt de toon van de hele serie. De score was uitstekend en perfect voor deze sciencefictionfilm, vooral die specifieke toonsoort. De Russische acteurs (waar we nog nooit van gehoord hebben) waren allemaal gecast en speelden perfect. Het uiterlijk en de stijl van elk personage past bij hun rol, vooral Paulina Andreeva als Arisa.

De iets minder dan 1 uur speelduur per aflevering was geweldig, hoewel de tweede helft van de serie een beter tempo en veel betere redactie.

Mijn enige klacht was dat het schrijven veel voor de hand liggende plot- en technische problemen bevatte, vooral de tweede helft van de serie. Ook de nasynchronisatie was duidelijk een probleem en bleef meestal achter, maar na de tweede of derde aflevering raakte ik eraan gewend.

Voor het overige een uitstekende serie die me deed verlangen naar meer , waarvan ik hoop dat de producenten hiervan zullen profiteren. Gekke rekwisieten voor alle Russische producenten en filmmakers voor het maken van dit juweeltje, en hulde aan Netflix voor het oppikken ervan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final