DE INDIAAN


DE INDIAAN

Het gebed: de krachtigste energie van het universum!
- Op een dag bezoekt een therapeut een wijze indiaan om advies te vragen.
- Ik ben meester van Reiki, zegt hij, ik kanaliseer, ik ben helderziend, en ik ben magnetiseur. Hoewel ik veel patiënten heb, voel ik me niet goed in mijn vel. Kunt u mij een techniek leren om uit mijn depressie, mijn woede, mijn levenskwaliteit te geraken?
- De wijze man antwoordt: u zit vol met zogenaamde therapeutische technieken en u wilt een andere, maar er bestaat geen Indiaanse techniek.
Voor een indiaan zijn al deze technieken die in het Westen zijn uitgevonden alleen maar gebruikt om de geestelijke van uw patiënten te verzachten en de gevangenis van hun lijden te meubelen waar ze zich al jaren in hebben gestoken, enkele keren sinds 10, 20 jaar en langer .
Maar als je de moed hebt om de deur van je lijdengevangenis te openen, dan kun je de krachtigste energie van het universum ervaren, namelijk het gebed en vervolgens doorgeven aan je patiënten.
- Maar wat is gebed?
- Voor een indiaan is gebed de krachtigste energievibratie die de bewoners van de planeet Aarde kunnen bedenken.
Het gebed van mannen en vrouwen is een explosie, een ongehoorde energiestroom die valt met de kracht van een storm.
Door het gebed zijn we verbonden met de 4 stambomen (de Boom van het leven):
- de familiestamboom
- de stamboom van de mensheid
- de stamboom van onze broeders en zusters van de natuur
- de stamboom van onze voorouders van de kosmos.
Nu vraagt hij haar:
- Is het nodig om een godsdienst te hebben om te bidden?
- U weet dat Indianen geen religie hebben, maar we bidden. Wanneer je bijvoorbeeld wilt dat een geliefde genezen wordt, wanneer je zijn vreugde of verdriet voelt, wanneer je het geluk van je kinderen wenst, wanneer je de energieën van vreugde, liefde, genezing in jezelf ontwaakt, dan ben je in staat om gebed.
Alle gebeden zijn vibraties die in overeenstemming zijn met die van het universum en de mensen van wie je houdt omhullen.
In gebed gaan we van onbewustzijn naar het bewustzijn dat de energie van het universum in ons lichaam leeft, dat ons diep wezen een energie van het universum is.
Voor een indiaan is alles gebed: het zingen van de sterren, het zingen van de vogels, de dans van de duiven, de stem van de golven van de zee, de liefde tussen de wezens, de vreugde van de ontmoetingen.
Iedereen bidt zonder het te weten, zoals iedereen ademt zonder het te weten. Bidden is menselijk leven, in de authenticiteit van het eeuwige heden.
Het gebed heeft geen woorden nodig om zich uit te drukken. Het beste is om je hart te laten spreken.
- Dus vraagt hij: Wie heeft je die les gegeven? Hij zegt:
Mijn voorouders. Voor mijn voorouders was alles bewoond door het leven: mensen, dieren, bomen, gras, stenen. Mijn ouders spraken nooit over het gebed, maar elke dag van hun leven was een gebed. Daarom was elke stap die ze deden een dankgebed. Toen ze aten, zegenden ze Moeder Aarde voor het voedsel dat het bracht en het geluk dat het hen gaf door ervan te genieten.
Uit ervaring kan ik u vertellen dat stomme gebeden het mooiste en diepste zijn.
Ik wens dat je hele leven een lang en stralend gebed is.
Maak van je actie als therapeut een gebed.
Rustig aan, doe iets.
Niet twijfelen, stralen.
Dan kunt u iets heel belangrijks begrijpen: door te bidden wordt het onmogelijke mogelijk. Voor de Ouderen, onze overgrootouders, was alles bewoond door het leven:
mensen, dieren, bomen, gras, stenen...
Onze voorouders spraken nooit over het gebed.
Elke dag van hun leven was een gebed.
Ze wisten dat alles in deze wereld een geschenk van het LEVEN is: zelfs elke slok water die ze dronken, elke lucht die ze inademen.
Ook vandaag bid je niet alleen met woorden maar ook met elke ademhaling die je inademt.
Als een trommel die wordt geraakt, is elke hartslag een dankje dat zingt aan Moeder Aarde, bomen, stenen, voor de Ouderen die in de sterren wonen.
Als je een dier aait, ontvang je zijn geest en geef je hem de jouwe. Liefde maakt dit mysterieuze contact van de zielen mogelijk.
De ster die gloeit, bidt;
De boom die bloeit, bidt;
De kat die spint, bidt.
Het gebed is een energiestroom die de werelden verenigt.
Bid met liefde en vertrouwen.
Uw gebed zal verhoord worden.
Moge je werk gebed zijn,
Moge je gedachten gebed zijn,
Dat je hele leven
Wees een lang en stralend gebed!
Het gebed heeft geen woorden nodig om zich uit te drukken.
Leef elke minuut als een gebed.
Het gebed wordt altijd verhoord.
Het beste is om je hart te laten spreken.
Maak elk van je daden, elk van je gedachten, een gebed....


______Don Marcelino ___ 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final