House of the Dragon , Season 2 review

De Targaryen-dynastie staat op het absolute hoogtepunt van haar macht, met meer dan 10 draken onder hun juk. De meeste rijken storten in vanaf zulke hoogten. In het geval van de Targaryens begint hun langzame val wanneer koning Viserys breekt met een eeuwenoude traditie door zijn dochter Rhaenyra tot erfgenaam van de IJzeren Troon te benoemen. Maar wanneer Viserys later een zoon verwekt, is het hof geschokt wanneer Rhaenyra haar status als zijn erfgenaam behoudt, en zaadjes van verdeeldheid zaaien wrijving in het rijk.

De Iron Throne is ingrijpend herontworpen ten opzichte van Game of Thrones (2011) . Hij is groter en asymmetrischer om beter te passen bij de beschrijving in de romans van George RR Martin , hoewel hij nog lang niet zo groot is: de troon in de boeken is een 40 voet hoge, onbeweeglijke, asymmetrische kolos gemaakt van 1000 aan elkaar gelaste zwaarden, met de zitting 20 voet boven de grond en alleen bereikbaar via een trap; de persoon die erop zit, spreekt mensen beneden aan vanaf 40 voet afstand.

Ik ben dol op GOT en volg het al jaren. Ik kan me nog herinneren dat een aflevering eindigde in seizoenen voorbij mijn grootste spijt was dat ik moest wachten op de volgende aflevering. Dit hele seizoen had niet langzamer of pijnlijker geschreven kunnen worden. Eigenlijk een heel seizoen vol dialogen, maar dan zonder de actie en cliffhanger-gevoelens die het geweldig maakten. Het schrijven is verwacht, de personages zijn vermoeiend en er is geen enkele spanning. Het is teleurstellend om te kiezen voor een seizoen als een algehele opzet voor het volgende seizoen. Het volgende seizoen moet wel waanzinnig goed zijn.

n "House of Dragons" leken ze tevreden te zijn met de plotwending van draken. Het 2e seizoen was een complete teleurstelling. Ik dacht dat ik de vermoeiende angst aan beide kanten moest doorstaan ​​om iets groots op te bouwen. Het seizoen is nu afgelopen en er was geen andere beloning dan wachten tot het volgende seizoen in 2027.

Er was geen actie, behalve degene waarin Aegon wordt verbrand door zijn broer. Het was een seizoen van veel praten en weinig doen. De afleveringen waren heel simpel en ik keek op mijn horloge. Ik was zo enthousiast over dit seizoen en het bleek behoorlijk saai te zijn - ik heb genoten van seizoen 1.

Ik geef GOT niet op, maar ik verveelde me kapot tijdens dit seizoen. Hopelijk wordt seizoen 3 beter, anders haak ik af met deze serie.