Unorthodox (TV Mini Series 2020)


 De serie volgt een jonge vrouw die is opgegroeid in een ultraorthodoxe gemeenschap in de wijk Williamsburg in Brooklyn, die naar Berlijn trekt en een gearrangeerd huwelijk en een hechte geloofsgemeenschap achterlaat, deels om haar doel na te streven: het ontdekken van haar pad.

Het diep ontroerende, waargebeurde verhaal van Esty, een jonge vrouw die nooit het gevoel had dat ze bij haar extreem gestructureerde Joods-Orthodoxe gemeenschap in New York City paste. Gezien als een "wees" Door haar directe familie heeft Esty een zeer goede band met haar grootmoeder van moederskant, die haar enige echte vriendin lijkt te zijn nadat ze in de steek is gelaten door haar biologische moeder, die haar 'beschaamd' maakte. het gezin door buiten haar geloof te trouwen.

Het verhaal begint op verschillende punten, heen en weer slingerend vanuit het recente verleden, waar een "Matchmaker" regelde Esty's huwelijk met de eveneens onhandige zoon van een juwelier, tot het heden, waar Esty naar Berlijn, Duitsland vlucht met vrijwel alleen de kleren aan haar lichaam. Voor het eerst ervaart Esty een wereld van vooruitgang, vooruitstrevende ideeën en vooruitstrevende manieren van leven. Een groep jonge muzikanten komt het leven van Esty binnen en verandert alles. - Zullen een verlaten echtgenoot en de boze uitgebreide familie Esty's "onorthodoxe" levenskeuzes? Niet zonder strijd!

Als inwoner van Berlijn raakt dit verhaal mijn hart diep. Ik zie in Esty’s verhaal elementen van mijn eigen familiegeschiedenis en de geschiedenis van deze wereld. Het geeft mij hoop dat we meer zullen doen dan ‘nooit vergeten’, maar zullen blijven groeien als fatsoenlijke mensen, om steeds dichter bij de mogelijkheden van de mensheid te komen, vreedzaam te leven, te genieten van het enige leven dat we hebben, en bij te dragen aan de vreugde van anderen. Er is zoveel meer dat ons verenigt dan ons onderscheidt. Als televisiedramaserie wordt "Unorthodox" gepresenteerd. is een van de mooiste die ik heb mogen zien.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final