En wanneer je het einde van je leven bereikt


En wanneer je het einde van je leven bereikt en terugkijkt op elk moment dat je ooit hebt geleefd, zullen degenen aan de andere kant wijzen op de kleine, naamloze daden van vriendelijkheid die je hebt verricht, en met trots zeggen: „Dit waren je grootste momenten van succes.”

En je zult verrast blijven, compleet verbaasd. Je zult vragen: „Deze? Ik dacht dat niemand keek? Er waren toch zeker meer belangrijke mijlpalen dan deze? Hoe zit het met mijn diploma? Mijn prestaties op het werk? Mijn banksaldo?”

En zij zullen antwoorden:
„Nee, dit waren je dierbaarste handlangers. Deze enkele daden van vriendelijkheid zijn het werk van je leven - ze hebben je hele leven de moeite waard gemaakt.”

Woorden van Tahlia Hunter

Kunstwerk van Catrin Welz-Stein

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final