Het leven gaat maar in één richting vooruit


„Het leven gaat maar in één richting vooruit,
en dat is opwaarts.

Zie je de patronen van de natuur, met bloemen die naar de zon toe groeien? Mensen zijn hetzelfde. Alle afdalingen zijn tijdelijk, ontworpen om kracht op te bouwen voor de reis naar boven, want hoe verder je afdaalt, hoe hoger ze dan kunnen stijgen. Weet dat dit jouw bestemming is: om te ascenderen.

Als je merkt dat je tijdelijk omringd bent door duisternis, vraag jezelf dan af: Welke schatten en juwelen zijn er op deze plek die op ontdekking wachten? En als je ze er eenmaal uit hebt gehaald, kun je je pad vervolgen, wetende dat als je je op een diepe en donkere plek bevindt, je niet voorbestemd bent om daar voor altijd te blijven.”

„Maar wat als mijn verleden me naar beneden heeft gesleept? Wat als ik me schaam voor de diepten waarin ik in mijn leven ben gezonken?”

„Je overstijgt je verleden door het je als persoon te laten verheffen, want de enige keer dat falen echt een vergissing is, is als je je er niet hoger door laat brengen.”

Woorden van Tahlia Hunter

Kunstwerk van Catrin Welz-Stein

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final