Máxima TV Serie


 Vanaf het moment dat Máxima Zorreguieta aan de zijde van de Nederlandse kroonprins verschijnt, staat ze in de schijnwerpers. Wanneer Willem-Alexander haar ten huwelijk vraagt haalt het verleden haar in als er een verhitte discussie losbarst over haar vaders politieke carrière in het Videla regime. Een discussie die in haar eigen kringen nooit gevoerd is. Wat maakt dat deze Argentijnse uiteindelijk floreert aan een oud Europees hof? En hoe kan Máxima trouw blijven aan zichzelf zonder haar familie op te geven, of gaan die twee dingen niet samen?

De serie is geïnspireerd op ware gebeurtenissen en gebaseerd op de bestseller ‘Máxima Zorreguieta’ van Marcia Luyten. Maar uiteraard is het ook vermengd met fictieve elementen en gedramatiseerd, zoals Videoland zelf ook meldt aan het begin van de serie.

De dramaserie vertelt het levensverhaal van koningin Máxima. Over de reis van haar vroege leven in Argentinië en New York tot aan haar toekomst als koningin van Nederland. Vanaf het moment dat Máxima Zorreguieta aan de zijde van de Nederlandse kroonprins verschijnt, staat ze in de schijnwerpers. Wanneer Willem-Alexander haar ten huwelijk vraagt haalt het verleden haar in als er een verhitte discussie losbarst over haar vaders politieke carrière in het Videla regime. Een discussie die in haar eigen kringen nooit gevoerd is of zou zijn...Ik heb daar mijn twijfels over. Ze moeten dat gewoon geweten hebben.

Leuke feitjes:
_ Maxima's haar is dus geblondeerd, had altijd mijn twijfels over de haarkleur...
-Beatrix, Willem-Alexander en Máxima roken in de serie, Dat Beatrix rookte dat wist ik al maar dat het koningspaar ook zoveel paft had ik dus niet verwacht. Niet dat dat erg is, maar dan krijg ik het gevoel dat ze echt in een keurslijf leven.

Wat ik ook raar vond was dat Gesprek tussen Maxima en haar vader dat ze dus niet wilt dat hij naar haar huwelijk komt , dat ze zegt ik volg jouw advies op en ga voor het hoogste wat ik kan halen? (Golddigger? en waarom huilde ze dan op haar huwelijk?) , ik geloof niet dat dit de keuze van Maxima was maar van de regering toen der tijd.

Best wel een leuke serie alleen die bedscènes hoeven van mij niet. Die vond ik echt belachelijk en dan in een bepaald
 fragment gaat Maxima in de lakens voor het raam zitten met een sigaret ? doet je denken aan Amsterdam als je begrijpt wat ik bedoel en zo hoef je haar echt niet te portretteren. Sloeg echt gewoon nergens op.  Niet netjes van de filmmakers.
Als ik het tweede seizoen ga kijken  als die uitkomt, hoop ik wel dat ze die bedscènes weg laten en meer oog hebben voor Maxima als persoonlijkheid want die is sprankelend en Koning Willem-Alexander is ook een prima staatshoofd in het echt leven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final