EEN BELOFTE KAN JE NIET MAKEN MET LEGE WOORDEN


EEN BELOFTE KAN JE NIET MAKEN MET LEGE WOORDEN

"Op een koude nacht ontmoette een miljardair een arme oude man buiten.

Hij vroeg: "Voel je de kou buiten niet? Waarom draag je geen jas? "

De oude man antwoordde: "Ik heb geen jas en ik ben gewend aan de kou. "

De miljardair zei: "Wacht op mij. Ik ga nu naar huis om er eentje voor je te halen. "

De arme man werd zo gelukkig en zei dat hij op hem zou wachten.

De miljardair ging zijn huis binnen en zorgde voor andere dingen en vergat de arme man.

's Morgens herinnerde hij zich deze arme oude man en ging op zoek naar hem, maar hij vond hem dood door de kou, maar hij liet een OPMERKING achter: "Als ik geen warme kleren had, had ik de kracht om de kou te bestrijden omdat ik er was." gewoonte. Maar toen je beloofde me te helpen, hield ik me aan je belofte en het ontnam me de kracht om weerstand te bieden.

Beloof niets als je je belofte niet kunt houden. Het betekent misschien niets voor jou, maar het kan alles betekenen voor iemand anders. »

Auteur onbekend
_______________________________________________

Een belofte leidt tot een doorgang voor hulp of uitweg of iets anders waardoor de betonnen muur die om ons heen is gebouwd om ons te beschermen, om niet te vallen, om koste wat kost te houden!

Een belofte is een niet nagekomen verbintenis die enkele keren teleurstelling, frustratie, woede of wraak leidt!

Laten we onze beloftes meten die we doen aan kinderen, anderen, elkaar en vooral jezelf!

Laten we hen volgen of laten we de moed hebben om te waarschuwen dat we het helaas niet kunnen houden! Dan sluit de doorgang en krijgt de ander zijn volle kracht terug.

Bron : Laurence Simonnet 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final