Ik denk, dat zij denkt, dat ik denk....


Ik denk, dat zij denkt, dat ik denk....


Hoe vaak hou jij je bezig
met de gedachten van anderen ?
Ik denk, dat hij denkt, dat ik denk....
Ze zullen wel denken dat ik.....
En vervolgens handel je
op basis van de gedachte
waarvan jij denkt
dat de ander die heeft.

Het zijn allemaal verzonnen verhalen
en je gaat dan voorbij aan het feit dat jij
de vrijheid hebt om je eigen wereld
vorm te geven zoals het goed voelt voor jou.

We zijn niet hier om een ander
het naar de zin te maken.
We zijn hier om het onszelf
naar de zin te maken
en als dat lukt heeft een ander
het ook naar de zin.

Het heeft te maken met het oordelen
over de ander en het oordelen over jezelf.
Het is een gevangenis waarin je jezelf
totaal vast kan zetten.

Een slecht gevoel van binnen is altijd
het resultaat van het tegen
je eigen stroom ingaan.
Je bent hier niet gekomen om de dromen
van een ander waar te maken,
je bent hier om je eigen dromen waar te maken.

Een voorwaarde voor het realiseren
van je eigen dromen is dat je je focust
op je eigen gevoelens en gedachten.

Het doet er niet toe wat
een ander van je denkt.
Het doet ertoe wat jouw gedachten zijn,
niet over de ander maar over jezelf.
Dan ben je niet egoĆÆstisch,
dan ben je oprecht en eerlijk.
Je hebt namelijk van niemand
toestemming nodig om te doen
en te zijn zoals je daadwerkelijk bent.

Maar als je je steeds bezig houdt
met wat anderen van je vinden
en je gedrag daarop aanpast,
zul je nooit ontdekken
wie je daadwerkelijk bent
en wat je nou het allerliefst zou willen.

Bron: Lichtflits

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final