Maar hoef ik niet


„Maar hoef ik niet rijk, mooi en succesvol te zijn om mijn leven zin te geven en om er toe te doen?”

„Kind, elk van die ervaringen is subjectief. Wie zal zeggen dat je op dit moment niet met al die dingen bezig bent?

Vanuit het perspectief van een jong kind ben je ongelooflijk wijs, vanuit het perspectief van je jongere zelf ben je rijk dan ooit tevoren, en vanuit het perspectief van een oudere persoon ben je nog zo jong, mooi en bezig te ontdekken wie je bent; zo vol potentieel.”

„Maar moet ik niet succesvol zijn om gelukkig te zijn en me goed in mijn vel te voelen?”

„Heeft een baby het gevoel dat hij vreugde moet verdienen
Om het te ervaren?
Nee, het lacht en lacht,
Zoals het in zijn aard zit.
Dus ook jij verdient zeker vreugde.

Je ziet dit kind hier,
Helemaal gelukkig, vredig en onschuldig?
Ze heeft geen behoefte om indruk te maken, te concurreren met
of beter presteren dan anderen
Door buitensporig streven en bereiken
Omdat ze niets te bewijzen heeft.
Onthoud dat kind
Naarmate je ouder wordt,
Want ze verlaat je nooit.”

Woorden van Tahlia Hunter

Kunstwerk van Duy Huynh Studio

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final