The Way Home (TV series) Review


De serie is een tijdreisdrama over het leven van drie generaties sterke, eigenzinnige en onafhankelijke Landry-vrouwen die op reis gaan om elkaar terug te vinden en tegelijkertijd belangrijke lessen leren over het verleden van hun familie.

In dit laatste seizoen bereidt Alice zich voor op haar diploma-uitreiking, maken Kat en Elliot plannen voor hun relatie, en komt het mysterie rondom de moeder van Elliot aan bod.
__________________________



Review:

Het is zo'n feelgood-serie met mysterie, intrige, diepgang, bijzondere personages, emotie en een goed verhaal. Ik heb talloze keren gehuild tijdens de serie en was betrokken bij elke tijdlijn en alle personages.
Ik leefde mee met elk verhaal. Meestal zijn er bij series die tussen tijdlijnen springen stukken waar ik niet kan wachten om terug te keren naar de personages die me het meest interesseren, maar dat was hier nooit het geval.
Ik vond het ook geweldig dat het mysterie en de intrige niet afhankelijk waren van schrikeffecten, geweld of constante spanning. De serie was gewoon puur en oprecht en hield me geboeid door een goed verhaal en personages waar je echt om geeft.
Het laatste seizoen is niet het slechtste ter wereld, maar het is duidelijk dat de schrijvers niet de kans hebben gekregen om de serie uit te werken zoals ze dat hadden gewild. Ik denk niet dat mensen zomaar klagen of muggenziften, ik denk dat het gewoon oprechte teleurstelling is. The Way Home is een serie die bewust hints geeft en de kijkers aan het denken zet, dus ik begrijp dat veel fans teleurgesteld zijn over hoe de serie eindigde (hoewel er geweldige scènes waren, miste er iets gedurende dit hele seizoen), oftewel, het was te gehaast. Griffin had een interessant personage kunnen zijn als hij de kans had gekregen. Ik snap waarom ze dachten dat ze zich in seizoen 4 op Tessa en Elliot konden concentreren... want seizoen 5 was bedoeld om alle verhaallijnen voort te zetten en nieuwe personages te introduceren. Ik wilde ook heel graag weten waarom de vijver werkt zoals hij werkt, ik hoopte dat de klok meer betekenis had, enzovoort. Ik zal altijd van de serie blijven houden, maar ik zal ook altijd teleurgesteld blijven dat ze het niet de kans hebben gegeven om zich beter te ontwikkelen. Je kunt in seizoen 1 tot en met 3 zien dat het duidelijk een goed doordachte serie is, een serie waarin bewust aandacht is besteed aan details. Het is dan ook volkomen begrijpelijk dat de meeste kijkers ontevreden zijn met het einde, wat ik ook al zag aankomen omdat de serie zo op het laatste moment werd stopgezet. Ik zou dolgraag een vijfde seizoen zien op Netflix, Amazon of een andere streamingdienst. Hoewel ik er niet echt aan twijfel.k was in de veronderstelling dat dit seizoen nog door een laatste opgevolgd zou worden, maar dit is toch echt het grote einde. Alles wordt dan ook netjes afgerond.
Dit seizoen focust zich vooral op het mysterie van Elliott's moeder en is interessant genoeg om er een seizoen uit te persen, want de koek begon wel op te raken. Deze vierde is wel iets beter dan het vorige.
Tessa overleefde de explosie en veinsde haar dood om onder Capone uit te komen. Ze kocht vervolgens de Augustine-hoeve en liet de klok in de muur achter zodat Elliot hem kon vinden en wist dat ze de explosie had overleefd.
Hoewel het einde compleet en bevredigend aanvoelt, heb ik ook het gevoel dat er nog meer te vertellen valt. Ik heb de laatste aflevering afgekeken en wilde meer, wat waarschijnlijk het beste compliment is dat ik een serie kan geven.
Ik heb in ieder geval genoten van deze serie, zie misschien zelfs een kansje m nog eens te kijken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Kraai

Vraag me niet hoe ik altijd lach

Gone with the Wind (1939)

Ekster