Dag Boodschap


Open en eerlijk delen vind ik belangrijk.
Alleen een mooi buitenkantje, zonder mooie ziel is niet interessant. Dat geldt voor mensen maar ook voor verhalen.
Nu ik krachtiger geworden ben, durf ik meer open en eerlijk te delen. Juist over dingen waar het schuurt of daar waar het moeilijk is. De schone schijn ophouden en alleen een mooi plaatje neerzetten is makkelijker. Hiermee creër je een mooi buitenkant plaatje. Maar ben je dan eerlijk naar jezelf en naar anderen ?
Durf jij jezelf dan echt te laten zien ?
Wil je verbinding maken op een dieper level of blijf je veilig aan de oppervlakte hangen.
Geef mij maar de toppen en de dalen. Juist dieptes maken een verhaal of een relatie interessant.

Wanneer je echt wil verbinden met anderen, dan mag je je kwetsbaarheid laten zien. Vanuit eerlijk delen, krijg je ook eerlijke verhalen terug van anderen. En dat is mooi. Je voelt dat je er niet alleen voorstaat. Dat meer mensen iets soortgelijks meemaken. En dat geeft steun, geeft kracht.
En dat maakt het ook makkelijker om met moeilijke issues om te gaan.

En weet dat de sterkste zielen vaak heel veel op hun bordje krijgen. Juist om hun kracht te voelen, ontdekken en uit te bouwen.
Kwetsbaar zijn is ook krachtig.
Je kent zo krachtig dat je ook donkere stukken durft te benoemen, zodat daar nog meer licht bijkan.

Verder voel ik meer verzachting richting mezelf en anderen. Oordelen vallen steeds meer weg.
Het krampachtig moeten is losgelaten. Dat wat niet vanzelf loopt zal niet de bedoeling zijn om daar nog energie aan te geven.
Het moeten doen, valt steeds meer weg.
Mezelf bewijzen hoeft niet meer.
Ik ben oké met wie ik ben en dat is bevrijdend lekker.
En terwijl ik dit schrijf besef ik ook dat ikzelf degene was die mezelf vastzette in moeten doen, nog harder werken, nog meer m'n best doen etc.

En ik denk ook dat we daar naar toe bewegen, althans voor mij voelt de energie zo, rustig in je eigen flow meebewegen op het ritme dat zich aandient.
Soms heel rustig aan.
Dan een stroomversnelling van gebeurtenissen wanneer de flow daar is.
Daarna weer meedeinen en op kracht komen. Dit alles vanuit zachtheid en overgave. En vertrouwen hebbend dat jij nog meer mag zakken in je gevoel en in zachtheid.
Je pantsers mag je laten zakken zodat liefde de boventoon voert.
Jouw liefde en jouw licht deel je met jezelf en de mensen om je heen in deze wereld die steeds iets zachter en liefdevoller wordt.
Ja en natuurlijk is er veel chaos om je heen, maar jij hebt de keuze waar jij je op focust.
Op liefde en vertrouwen of op angst en chaos.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final