Wat is spiritueel zijn?


Wat is spiritueel zijn?

Betekent spiritueel zijn voor jou dat je grootste momenten moet ervaren?
Ben je op zoek naar "Verlichting"
Naar briljante inzichten
Bijzondere ervaringen die alleen jij hebt en niemand anders?
Ben je steeds maar op zoek naar antwoorden
En komen er alleen maar meer vragen bij?

Denk je dat je bijzondere gave's moet hebben om spiritueel te zijn?
Dat alleen mensen die helder horend, helderziend etc spiritueel kunnen zijn?
Of is spiritualiteit juist iets "zweverig" voor jou
"Geitenwollen sokken gedoe"
Mensen die je niet al te serieus hoeft te nemen
Jaagt het je angst aan?
Is spiritualiteit voor jou vooral iets wat alleen met duistere machten te maken heeft?

Wat betekent het voor jou?

Voor mij betekent het vooral zingeving.
Het besef dat het leven niet ophoud bij de dood.
Dat er veel meer is tussen hemel en aarde
Dat de mens meer is dan zijn lichaam en zijn brein
Ik geloof in een onsterfelijke ziel
In engelen
In nog heel veel meer

Maar waar het om gaat, is hoe je het uit
Wat laat je van jezelf zien
Wat geef je jezelf en anderen
Daaruit blijkt jouw spiritualiteit
En dat, lieve vrienden
Kan in elk woord zitten
In elk gebaar
Op elk moment
Zelfs in het niets
Ga maar eens rustig zitten en kijk naar de zee
Of wandel in het bos
Staar eens een poosje in een vuurtje
Of sluit simpelweg je ogen..
Even in het niets

Daar is de wereld van spiritualiteit
In jou!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final