Mijn vader

Mijn vader liet glimlachen in zijn ogen. Het betekende dat hij nooit een glimlach naar me heeft gedaan omdat het onmogelijk is om je ogen te laten stralen als je zelf niet sprankelt. Een glimlach met de mond is anders. Je kunt een glimlach doen alsof met je mond wanneer je maar wilt door gewoon je lippen te bewegen. Ik heb ook geleerd dat een echte glimlach met de mond altijd een glimlach in de ogen heeft die erbij hoort. Wees dus voorzichtig zeg ik, wanneer iemand naar je glimlacht maar zijn ogen hetzelfde blijven. Ik wed dat het nep is
Roald Dahl in "Danny de wereldkampioen"

Illustratie door Lenny Wen 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final