In mijn tuin

In mijn tuin staan een paar madeliefjes in het gras. Elke keer als ik in de tuin loop, word ik vrolijk begroet door hun bloeiende koppies. Met een prachtig geel hartje en een krans van witte straalbloemen.
Als vrolijke stralende zonnetjes.
Na een dag met zonneschijn gaan de bloemetjes dicht. Ook in de regen sluiten ze zich. Het sluiten van de madeliefjes geeft je een bijzondere spiegel om in te kijken.
Soms zit het tegen en ‘regent’ het flink in je leven. Op een ander moment ben je moe na een lange werkdag. En soms heb je even geen zin om deel te nemen aan ‘het dagelijkse leven’.
Het madeliefje herinnert je eraan dat het goed is regelmatig een rustmoment in te plannen. Een moment voor jezelf waarbij je naar binnen keert. Zodat je kunt voelen hoe het met je gaat en wat je op dat moment nodig hebt.
Door jezelf (even) af te sluiten van alle dagelijkse beslommeringen, kun je makkelijker een tegenslag of werkdag loslaten. Waarna je jezelf weer oplaadt met verfrissende energie.
Zo kun je na elke 'regenbui' of aan het begin van een nieuwe dag, net als het madeliefje, weer stralend tot bloei komen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final