Chakra’s, kleuren, voeding en kruiden

Stuitchakra of grondchakra
De 1e is de stuitchakra (rood), dat is je basis, deze verbind je met de aarde, zorgt ervoor dat je met je beide benen op de grond staat, maar ook agressie, assertiviteit, succes en beheersing. Zorgt ook voor een grote schoonmaak in het lichaam. De kleur roestbruin tot rood hoort bij deze chakra. Het helpt de mens om in het nu te leven.
Vragenlijst kleuren
Beantwoord iedere vraag met ja of nee
ROOD Ja Nee
1 Ik voel mij meestal goed geaard.
2 Ik erken mijn verantwoordelijkheden in het leven.
3 Ik heb een band met moeder aarde.
4 Ik wil graag andere mensen helpen als dat mogelijk is.
5 Ik kan driftig zijn.
6 Ik kan egoïstisch zijn.
7 Ik heb veel aandacht nodig.
8 Ik wil geliefd zijn en vind het belangrijk wat anderen van mij denken.
9 Ik ben nuchter en rationeel.
10 Ik wil het liefst voor mezelf werken, want ik krijg niet graag bevelen.
Tel per kleur hoeveel ja of nee je hebt beantwoord. Ja: Je chakra werkt naar behoren. Nee: Er kan een blokkade zijn. Lees welke kruiden en/of voeding je zou kunnen nemen om je chakra goed te laten werken.
Bijbehorende voeding en kruiden.
Hoe kiezen we kruiden, maar ook groenten, die ons kunnen helpen. Je kunt gebruik maken van de kleuren van de kruiden die overeenkomen met de kleur van de chakra. Je kunt ook kijken naar de werking van de kruiden en ze op die manier gebruiken.
De kruiden kun je gebruiken door er thee van te zetten of wierookstokjes op te steken of etherische olie op de plek te smeren of te verdampen. Er zijn legio mogelijkheden.
Kruiden die bij deze chakra horen zijn: Komijn, sandelhout, kaneel, knoflook, salie, rozemarijn. Kijk ook eens naar knollen en wortels van kruiden, die werken ook heel aardend, denk daarbij aan ui, knoflook of valeriaan. Cederhout of sandelhout geeft aarding en doet herinneren dat er wortels zijn naar de grond. Maar ook groentes zoals rode paprika, aardappel, radijs, pastinaak, wortel, kool, kersen, tomaten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final