Vroeg in de ochtend

Vroeg in de ochtend zie ik een prachtige bloem van de courgette in onze moestuin. Groots en stralend laat ze zich zien. De (vrouwelijke en mannelijke) bloemen van de courgetteplant openen zich maar één keer gedurende slechts een paar uurtjes. Dus geniet ik extra van de courgettebloem die ik nu zie 😊. Zo geeft deze bloem je een bijzondere NatuurSpiegel om in te kijken.
Omarm jouw eigenheid
Elke plant heeft een eigen manier van bloeien. Net zoals jij en ik uniek zijn met onze eigen prachtige (gevoelige) kwaliteiten. De gele kleur van de courgettebloem kun je symbolisch zien als de zon. Zo geeft de bloem je aan om vanuit jouw eigenheid te gaan stralen. Om al stralend jezelf en anderen te verwarmen en te verrijken met jouw persoonlijke talenten en kwaliteiten.
Daarnaast laat de kortbloeiende bloem je ook inzien dat het belangrijk is om bewust ‘genietmomenten’ in te plannen. Momenten die je voeden (lichamelijk en geestelijk) en energie geven of waarbij je jezelf kunt ontspannen. Om zo jezelf te ontladen en op te laden. Zodat je met frisse energie weer je dagelijkse werkzaamheden kunt oppakken.
Geef jezelf regelmatig een genietmoment
Vandaag (21 juni) is het de langste dag, dus kun je extra lang van jouw eigenheid/moment genieten 😊!
Leven in het natuurritme en met de NatuurSpiegels op je pad, brengt je steeds dichter tot jezelf. Waarbij je onder andere ontdekt wat belangrijk is voor jou en waar jouw grenzen liggen. Zodat je krachtige stappen kunt zetten op jouw unieke pad. En je steeds meer vanuit jouw innerlijke natuur, jouw essentie en eigenheid, gaat leven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final