KNOFLOOKROOMSOEP


KNOFLOOKROOMSOEP met gebakken SALIE
Dit heb je NODIG VOOR 4 PERSONEN
1 ui fijngehakt
3 eetlepels roomboter of plantaardige boter
10 teentjes knoflook, fijngehakt. Mag ook meer.
3 eetlepels bloem
7½ dl groentebouillon
2½ dl slagroom of pakje plantaardige haverroom versgemalen zwarte peper
12 blaadjes salie en wat olie om deze in te bakken. Niet overslaan want dit is verrukkelijk.
Nu gaan we er een soepje van brouwen
Doe je mee?
Verhit de boter in een pan, voeg de ui toe en laat deze licht glazig worden.
Voeg de knoflook toe, laat deze kort mee stoven, maar laat deze niet verkleuren.
Voeg de bloem toe, roer goed door en laat een paar minuutjes garen voor een roux. Voeg vervolgens al roerende iedere keer een scheutje van de groentebouillon toe zodat je een licht gebonden soep krijgt. Ik heb de soep glad gemaakt met staafmixer maar dat hoeft niet.
Bak de salie in een scheutje olijfolie knapperig en bewaar voor afwerking.
Voeg de room toe.
Breng de soep verder op smaak met versgemalen zwarte peper.
Verdeel de soep over 4 kommen en strooi de de salieblaadjes eroverheen en serveer.
Maak af met wat viooltjes of andere eetbare bloemen.
De gelei heb ik gemaakt met gebonden witte Port en eetbare bloemen. Gewoon als experiment.
Op de pate nog wat daslookbloemen en bloemen.
Heerlijke lunch.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final