Safe Harbour (Film, 2007)


 Ophelia MacKenzie brengt de zomer door in een strandhuis met haar dochter Philippa, herstellende van de dood van haar man en zoon bij een vliegtuigongeluk. Philippa ontmoet Matt Bowles op het strand, waar hij tijd doorbrengt met tekenen, hij is een knappe gescheiden vrouw, en ze stelt hem voor aan Ophelia. Er ontwikkelt zich een romantische relatie tussen Ophelia en Matt na aanvankelijke aarzeling van Ophelia.

Dit verhaal was zo goed gedaan als een producent zou kunnen doen met een Danielle Steele boek - ze zijn allemaal precies hetzelfde en hebben geen diepgang. Ik zou Melissa Gilbert niet hebben gekozen voor de hoofdrol omdat haar Franse accent niet goed is en ze niet overtuigend was in de rol. Er had veel meer ontwikkeling moeten zijn van de "romantiek" tussen de twee hoofdrolspelers --- plotseling zijn ze verliefd. Ik weet niet hoe ze daar zijn gekomen, maar ik denk niet dat de ene "reddingsscène" op het strand Gilbert tot een heldin heeft gemaakt. Het zou echter moeilijk zijn om overtuigend te zijn in een Danielle Steele film vanwege het gebrek aan geloofwaardige ontwikkeling van een goed verhaal. Ik zou veel liever wat films zien die gemaakt zijn van Janet Dailey's Calder films --- je zou Brad Johnson zeker kunnen vragen om hier wat rollen te spelen - zijn rol in Safe Harbour was uitstekend en goed gespeeld. Hij heeft een stille kracht die doorstraalt ondanks Gilberts rol. Brad Johnson zou ook geweldig zijn in een van Dailey's Calder boeken. Ik denk dat we meer echte westerns uit het begin van de 20e eeuw nodig hebben, in de stijl van cowboys.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final