No Greater Love (TV Movie 1995)


 Wanneer haar ouders en verloofde omkomen bij de Titanic-ramp, neemt de jonge Edwina Winfield (Rutherford) de verantwoordelijkheid op zich om haar drie jongere broers en zussen op te voeden en de leiding over de krant van haar vader over te nemen. Hoewel ze geen gebrek heeft aan nieuwe potentiĆ«le aanbidders, blijft de herinnering aan haar verloren liefde haar achtervolgen, dus richt ze zich in plaats daarvan op het bieden van een stabiel thuis voor de kinderen, in plaats van te trouwen. Maar haar dwingende houding vervreemdt een aantal van de kinderen, die hun eigen plannen hebben en tegen haar in opstand komen. Kan ze haar gebroken gezin bij elkaar houden en zal ze ooit haar spoken overwinnen om zichzelf uit het martelaarschap te schudden en een echt leven van haarzelf te hebben?

Film is niet slecht, oh nee. De wereld zit er gewoon vol mee. Ik denk dat het kijken naar nog een Titanic-ramp in een film na de geweldige James Cameron "Titanic" gewoon saai is. En die echte shots van SOS... Niet aantrekkelijk.

Maar gelukkig gaat de film niet alleen over de Titanic-ramp. Het hele verhaal is erop gebaseerd omdat ouders van vier kinderen en de verloofde van een van de kinderen daar stierf. Nu moeten ze het volwassen leven onder ogen zien. Ex-verloofde, als oudste kind, probeert de ouder te zijn voor haar broers en zus. Ze moet de tegenslagen onder ogen zien en de enige man vergeten van wie ze ooit heeft gehouden. Anderen wachten haar bijna bij de deur op ;)

Ik heb erg genoten van de film. Vooral toen ik de jonge Hayden Christensen zag, die Teddy speelde. (Hij was zo schattig!) Prettig om naar te kijken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final