Dat ontbrak


Dat ontbrak, dat ik niet kon zeggen wat ik denk door wat anderen zullen denken.
Dat ontbrak, dat ik mijn gevoelens niet kon uiten, omdat anderen misschien anders zouden interpreteren.
Net wat er nog ontbrak, ik kon de muziek die ik leuk vind niet delen, omdat anderen me zouden veroordelen.
Dat was de korte! Maar dit is het ding met veel mensen, die niet kunnen zijn wie ze zijn, niet uiten wat ze voelen, niet de liedjes delen die ze leuk vinden, want op sociale media is er altijd iemand die beoordeelt, vindt en zich verbeeldt.
Het was echt alles wat ontbrak, maar het ontbreekt niet, want ik hoef mezelf niet te rechtvaardigen. Ik weet het van mezelf. Ik en God. De rest maakt me niet uit, denk, want denken is vrij.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final