Dagkaart uit Het Orakel van de Verandering


Het pad van de slang naar macht.

BESCHRIJVING

Ik ben Eva niet. Voordat er ooit iets was, was ik er. Vanuit mij, ontstaan alle dingen, en voor mij, komen al deze dingen terug. Ik spreek namens de wereld, en degene wiens ogen zich nooit sluiten voor je bestaan. Ik liet het kosmische ei geboren worden, en daaruit ontstond de schepping. Ik beweeg me in de bomen, door de lucht, over de aarde, in haar diepten en ik glijd door het water. Ik kom voor al het andere, en ik zal weer spreken, en nog een keer, en je zult de oude wegen en woorden kennen. Zeg je dat men bang voor me is? O ja, er wordt een fantastisch sprookje over mij verteld, nietwaar? Er wordt gezegd dat ik geheimen fluister die niet mogen worden verteld. Dat deze diepe geheimen en deze wijze vrucht verboden zijn, en de prijs van jezelf te koesteren met oude wijsheid, betekent uitsluiting, vernedering en pijn. Het sprookje was nooit waar - de enige waarheid was jouw geloof erin. Want de slang en de duivel zijn jouw oude wijsheden, jouw instinctieve kennis en jouw geloof dat jij als een menselijk wezen goed genoeg bent, onschuldig bent geboren en het niet nodig vindt om deze zondelast nog langer te dragen. Mijn huis is deze boom in de wereld, waar iedereen uit voortkomt. Je wordt bezield door mijn aanwezigheid en de wijsheid van de boom. Eet van onze vruchten. Het is de voeding voor je ziel. En laat de angsten en de leugens die je zijn geleerd niet de reden zijn om mij te verloochenen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final