Dagkaart uit De Wijsheid van de Oude Orakels


SPREUK

Ik zoek het hier; ik zoek heel goed,
Maar vraag me af: is dit wat moet?
Het antwoord is overal om mij heen.
In meren en stromen is waar het verscheen.

BETEKENISSEN

Zoek en je zult vinden. Geef het niet op, je bent er bijna. Het is tijd om je lot in eigen handen te nemen. Je zult binnenkort iets terugvinden dat je kwijt was. Je hebt de informatie gevonden waarnaar je op zoek was. Verzoening en hereniging brengen veel geluk.

BESCHRIJVING

De Wichelroede heeft jou uitgekozen om je te vertellen dat je zoektocht bijna voorbij is. Je hebt lang op de verkeerde plaatsen gezocht en nu is het moment gekomen om met je hart te voelen en de natuurlijke elementen als gids te gebruiken. Dan ga je vanzelf de goede kant op. Volg het pad dat voor jou voorbestemd is en wees je bewust van de tekenen in de stroming van het water onder je voeten, in de diepte van de aarde. Houd niet vast aan het pad van anderen, want dat kan je naar veel onherbergzamer gebied brengen. Jij zoekt jouw weg en zij die van hen. De natuur zal je leiden, dus ga naar buiten en zoek de stromen en rivieren en kijk wat de weerspiegeling daarin je vertelt.

EXTRA TOELICHTING

Meer dan 8000 jaar geleden schilderden oude stamleden op de wanden van de Noord-Afrikaanse Tassili Grotten een wichelaar met een gevorkte tak in zijn handen die naar water zocht. In de Egyptische kunst zien we ook farao's die instrumenten vasthouden die op een wichelroede lijken. In een Bijbels verhaal gebruikt Mozes de roede die God hem heeft gegeven om water te zoeken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Open brief aan mijn oudste dochter...

Vraag me niet hoe ik altijd lach

LIVE - Sergey Lazarev - You Are The Only One (Russia) at the Grand Final